اطلاعات مربوط به تولید نسل جدید سانتریفیوژهای ایران به آژانس ارائه شد
کمالوندي خبر داد

اطلاعات مربوط به تولید نسل جدید سانتریفیوژهای ایران به آژانس ارائه شد

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اطلاعات مربوط به نسل جدید سانتریفیوژهای ایران در راستای همکاری&zwnj;های میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین&zwnj;المللی انرژی اتمی در اختیار آژانس قرار داده شد.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف از فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی، اطلاعات لازم در زمینه تحقیقات جاری صورت گرفته مربوط به فعالیت‌های صلح آمیز کشورمان را در چارچوب موافقتنامه پادمان، به هنگام و به اطلاع آژانس رسانده است.

کمالوندی در همین زمینه افزود: تولید نسل جدید سانتریفیوژ در راستای رویکرد سازمان مبنی بر ارتقاء کیفیت ماشین های غنی سازی و افزایش میزان تولید با استفاده حداکثری از زیرساخت های تاًسیسات موجود صورت گرفته است.

وی افزود، نسل جدید سانتریفیوژ با ظرفیت بالاتر نسبت به ماشین‌های نسل اول و دوم تولید شده و آزمون‌های اولیه را پشت سر گذاشته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در پایان گفت: در راستای راهبرد کشور در تاًمین مطمئن سوخت رآکتورهای اتمی کشور برای تولید برق به میزان 20 هزار مگاوات در بلند مدت، تحقیقات، توسعه و به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین ادامه خواهد یافت.


ارسال دیدگاه