سند همکاری میان اتاق اصناف ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شود
رضا صادقی در هشتمین اجلاس هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران:

سند همکاری میان اتاق اصناف ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شود

رضا صادقی نماینده اصناف مازندران در نطق پیش از دستور هشتمین اجلاس هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران، گفت: با توجه به افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان و به منظور همسان‌سازی اصناف با تکنولوژی‌های روز دنیا ضروروت دارد تا سند همکاری میان اتاق اصناف ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شود.

به گزارش مازنداصناف،  هشتمین اجلاس هشتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ با حضور مجتبی صفایی رئیس اعضای هیئت رئیسه و اعضای هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران و همچنین محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و غلامعلی مهدوی، دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور در محل هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد.

مجتبی صفایی رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست، پیرامون مزیت‌های اصلاح قانون نظام صنفی و نقش پر رنگ افرادی همچون محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس پیشین کمیسیون اقتصادی مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

صفایی در ادامه گزارشی از مجموعه اقدامات اتاق اصناف ایران طی چند ماهه گذشته به هیات نمایندگان این اتاق ارائه کرد.

              

در این اجلاس، سجاد مقدمی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان به عنوان ناطق پیش از دستور با اشاره به هزینه ۲۰میلیون تومانی اشتغال در صنعت فرش دستبافت گفت: تقویت صادرات فرش از ضروریات است.

وی افزود: تشکیل کارگروه فرش در اتاق اصناف ایران می‌تواند به فعالان صنفی حوزه فرش برای صادرات فرش دستبافت کمک کند.

بهنام میرزاییان، رئیس اتاق اصناف شهرستان ساوجبلاغ نیز با اشاره به برگزاری آنلاین آزمون احکام تجارت گفت: برخی از افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند به دلیل ناآشنایی با فضای اینترنت و عدم تسلط به این بخش امکان سپری کردن آزمون را ندارند لذا تقاضا داریم که این امکان در اختیار اتاق اصناف قرار گیرد که بتواند آزمون مذکور را برای این افراد به صورت شفاهی برگزار کنند. وی همچنین خواستار ساماندهی فعالیت اتباع مجاز و غیرمجاز در حوزه‌های صنفی شد.

                          

رضا صادقی، رئیس اتاق اصناف شهرستان بابل نیز به عنوان دیگر ناطق پیش از دستور بر توسعه و گسترش کسب وکارهای دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: در دوران کنونی و با توجه به افزایش فعالیت‌های دانش‌بنیان نیاز است تا به منظور به روزرسانی اصناف و همسان‌سازی آنها با تکنولوژی‌های روز دنیا سند همکاری میان اتاق اصناف ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شود.

صادقی اظهار کرد: اقتصاد ایران در هر دوره تاریخی مبنا و پایه‌های متفاوتی داشته است؛ در برهه‌ایی سکه ، طلا، پول و غیره بر بازار حاکم بوده است، اما امروزه خلاقیت و ایده‌های نو حاکم بر بازار هستند. لذا باید بازار نیز همگام با پیشرفت‌های روز دنیا حرکت کند.

در پایان این مراسم از علی توسطی به موجب اقدامات انجام شده در جایگاه دبیر کل اتاق اصناف ایران تقدیر شد. همچنین از محمد ارغوان رئیس اتاق اصناف مرکز استان همدان نیز به موجب برگزاری با شکوه اجلاس هفتم، در استان همدان تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/

 


ارسال دیدگاه