دولت نباید تصدی گری و بنگاه‌داری کند
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دولت نباید تصدی گری و بنگاه‌داری کند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دولت باید خادم بخش خصوصی باشد و نباید تصدی گری و بنگاه داری کند.

به گزارش مازنداصناف،آیت الله محمد باقر محمدی لائینی  در نشست هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه دولت باید خادم بخش خصوصی باشد و نه رقیب آن، گفت: شما باید جایگاه خودتان را بیابید و در آن جایگاه قوی ظاهر شوید زیرا قانون اساسی به تعاونی‌ها و بخش خصوصی بها داده است.

وی ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: همیشه بار اصلی اقتصاد بر دوش عامه مردم بود به‌خصوص در ایران از قبل از انقلاب تاکنون بازار و بخش خصوصی بازوی علمای دین و روحانیت و در کنار آن‌ها بودند.

وی افزود: بازار در حمایت از حضرت امام (ره) با بستن مغازه‌ها کمر رژیم طاغوتی را می‌شکستند و آن‌ها از تعطیلی بازار وحشت داشتند بنابراین اینها همواره در کنار دین بودند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به وجود مشکلات در حوزه اقتصاد، گفت: مشکل را شماها باید حل کنید و تحریم‌ها را بشکنید و دور بزنید و با کشورهای مختلف همکاری‌های اقتصادی را پررنگ کنید.

این مسئول عنوان کرد: بخش اقتصادی در ارتباطات بین‌المللی می‌تواند نقش‌آفرینی کند و وزارت خارجه یکی از بهترین مؤلفه‌های محیط کسب و کار است، اگر به شما بها دهند می‌توانید تحریم‌ها را دور بزنید.

وی با بیان اینکه شما باید موانع را برطرف کنید، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای بخش خصوصی سنگ تمام گذاشت و اقتصاد مقاومتی، توجه به بنگاه‌های کوچک، سیاست‌های واگذاری اصل ۴۴ و امثال اینها سبب تقویت بخش خصوصی می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه دولت باید خادم بخش خصوصی باشد و نه رقیب آن، اضافه کرد: دولت نباید بنگاه‌داری یا تصدی‌گری کند و دستگاه‌های اجرایی خادم بخش خصوصی هستند.

انتهای خبر/


ارسال دیدگاه