صلح و عدل و عقل پیام همه انبیای الهی است/امیدواریم خاورمیانه از دخالت‌های بیگانگان نجات یابد

صلح و عدل و عقل پیام همه انبیای الهی است/امیدواریم خاورمیانه از دخالت‌های بیگانگان نجات یابد

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>یکی از مراجع تقلید قم با بیان اینکه صلح و عدل و عقل پیام همه انبیای الهی است و تکمیل آن به وسیله دین اسلام صورت گرفته است، گفت: از خداوند می&zwnj;خواهیم به جنگ&zwnj;طلبان عقل و به مردم مظلوم سوریه و دیگر مظلومان جهان صلح اعطا کند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در جمع اعضای کاروان زائران صلح سوریه با بیان اینکه از خداوند می‌خواهیم جهان را به عدل و عقل هدایت کند، گفت: امیدواریم رهبران جهان نه بیراهه بروند و نه دیگران را منحرف کنند.


وی افزود: زمانی می‌توانیم در مورد صلح، عقل و عدل جهانی سخن بگوییم که خود را بشناسیم زیرا انسان موجودی جهانی است و هرگز از بین نمی‌رود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه جنگ‌طلبان گمان می‌کنند مرگ پایان زندگی است،‌ ادامه داد: حقیقت آن است که آدمی با مرگ از پوست به در می‌آید و پس از آن جهان ابدی در انتظار ماست.

وی خاطرنشان کرد: اگر مرگ پایان زندگی بود انسان می‌توانست بر اساس قدرت خود بر دیگران بتازد ولی انسان با مردن از بین نمی‌رود بلکه تا ابد زنده خواهد بود بنابراین باید برای پس از مرگ ره‌توشه‌ای فراهم کند.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه ابرقدرت‌های بیرون بر مردم درون جنگی ناخواسته‌ را تحمیل می‌کنند، تصریح کرد: جنگ‌های جهانی اول و دوم سبب شد در کمتر از 50 سال بیش از 70 میلیون انسان کشته شوند و امروز اگر دم از آزادی و حقوق بشر می‌زنند، از بس آدم کشته‌اند این کار را می‌کنند چون از قتل و غارت خسته شده‌اند؛ همین قدرتمندان غرب بودند که این همه جنگ را به راه انداختند.

این مفسر قرآن کریم افزود: برای اینکه نه بیراهه برویم نه دیگران را به بیراهه بکشانیم باید طهارت و قداست روح را تامین کنیم؛ بدانیم که در برابر هر کاری مسئول هستیم و پس از مرگ پاسخگو خواهیم بود؛ انبیاء آمدند تا به انسان بفهمانند آدمی مرگ را می‌میراند نه اینکه بمیرد، در مصاف با مرگ ما پیروز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای تحقق و سامان پذیرفتن عدل و صلح در درون انسان باید غرور و جاه‌طلبی را تعدیل کرد، گفت: خودخواهی دشمنی است که هرگز با انسان کنار نمی‌آید و باید سرکوب شود؛ غرور از هر دشمن مادی بدتر است و چاره‌ای جز رام کردن آن نداریم تا بتوانیم به عاقل عادل تبدیل شویم و در سوریه یا دیگر کشورها بتوانیم منادی صلح باشیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی ضمن خیرمقدم مجدد به کاروان زائران صلح افزود: صلح و عدل و عقل پیام همه انبیای الهی است و تکمیل آن به وسیله دین اسلام صورت گرفته است؛ سخن ابراهیم و موسی و عیسی توسط اسلام تکمیل و اجرا شد؛ امیدواریم شما حاملان این پیام نهایی الهی باشید؛ از خداوند می‌خواهیم به جنگ‌طلبان عقل و به مردم مظلوم سوریه و دیگر مظلومان جهان صلح اعطا کند و خاورمیانه از دخالت‌های بیجای بیگانگان نجات یابد.

 

ارسال دیدگاه