به گزارش مازنداصناف، تورج ایمانی رئیس اتاق اصناف ساری و نماینده اصناف مازندارن در اتاق اصناف ایران، گفت : در اواخر سال گذشته توافقنامه ای وزارت جهاد کشاورزی با اتاق اصناف ایران داشتند که نظارت و بازرسی های صنفی از جمله کالاهای اساسی و دیگر کالاهای تنظیم بازاری بر عهده اتاق اصناف گذاشته شد .
وی افزود : پیرو این توافقنامه ، این ایده در اتاق اصناف مرکز مازندران شکل گرفت که برای شکل گیری بهتر روند نظارت و بازرسی ، مستقیما با مردم ارتباطی ایجاد شود که برای عملیاتی شدن آن سامانه ارتباطات مردمی را از شب عید و آغاز ماه مبارک رمضان راه اندازی کردیم تا مردم به راحتی بتوانند با بازرسی اتاق اصناف در ارتباط باشند و گزارشات خودشان را اعلام کنند .
ایمانی در تشریح فعالیت این سامانه ادامه داد : مردم عزیز ساری میتوانند جهت ارتباط با این سامانه و اعلام گزارشات خود ، بصورت 24 ساعته با شماره تلفن 33360700 تماس بگیرند .
رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران با بیان اینکه ارتباط مستقیم مردم با اتاق اصناف موجب میشود تا پیگیری ها سرعت بگیرد ، اظهارداشت : در بسیاری از موارد گزارشات مردمی را بصورت ارشادی با واحدهای صنفی پیگیری و حل و فصل می کنیم چون معتقدم ارتباط اتاق اصناف با بازار یک ارتباط معنوی و دو سویه است و با تذکرات تلفنی یا حضوری شاهد حل مشکل هستیم . در برخی موارد نیز نیازمند بازرسی و تذکر میدانی بوده و حتی به برخورد قانونی و صنفی هم منجر میشود اما بنای کار برتذکرات ارشادی است که خوشبختانه در نود درصد موارد دغدغه مردم رفع میگردد و گاه همان افرادی که گزارش داده در تماس با مرکز ارتباطات از پیگیری ها و رفع مشکل تشکر میکنند .
تورج ایمانی افزود : این سامانه ارتباطی با استقبال فراوان مردمی روبرو شد و از آن جهت که به عنوان پل ارتباطی با واحدهای صنفی فعالیت میکند یک رضایت دو سویه را شاهد هستیم .
وی ادامه داد : برای نظارت بر واحدهای صنفی که بصورت کشیک در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ارائه خدمت میدهند ، این سامانه را بصورت 24 ساعته فعال کردیم تا پاسخگویی کاملی را داشته باشیم .
ایمانی در پایان با تاکید بر نقش آفرینی اتاق اصناف در روند نظارت ها گفت : بنده اعتقاد دارم اگر در بسیاری از موارد ، نظارت و امور اصناف بر اصناف واگذار شود ، بدون تردید دغدغه مردم و حتی مسئولان نیز مرتفع شده و شاهد نقش آفرینی بیشتر اتاق ها در سراسر کشور خواهیم بود . چون در واقع مسائلی که مردم با واحدهای صنفی دارند یک مشکل صنفی است و در شرایط فعلی جامعه در بیشتر موارد صلاح نیست ، با برخورد و جریمه با آن روبرو شد و اتاق اصناف به عنوان متولی بازار بهترین گزینه برای حل و فصل این مسائل است .
گفتنی است ، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در اتاق اصناف مرکز استان از اواسط اسفند راه اندازی و همچنان آماده دریافت گزارشات مردمی است
انتهای خبر/
ارسال دیدگاه