بازار شب عید بهشهر بدون رونق است
تخفیف‌های غیر واقعی معضل بزرگ برای خرید؛

بازار شب عید بهشهر بدون رونق است

بازار شب عید یکی از پررونق‌ترین بازارهای هر شهر و دیاری است اما این روزها باوجود مغازه‌های پر از اجناس، بازار شب عید در بهشهر رونق آنچنانی ندارد.

به گزارش مازنداصناف، کمتر از ۱۰ روز دیگر به عید، زمان باقی مانده است و با وجود اینکه همواره بازار شب عید به یادماندنی‌ترین بازار برای فعالان بازار و مردم بوده است، این روزها اما بالا رفتن قیمت‌ها، کاهش قدرت خرید مردم، بی‌ثباتی ارز، قیمت بالای طلا، شتاب بالا در بازار خودرو و مردمی که توان خرید ندارند را تنها به تماشاچی ویترین‌های رنگارنگ و بازار را به نمایشگاه تبدیل کرده است.

بازار بهشهر نیز همچون دیگر بازارهای مازندران و کشور این روزها با کسادی مواجه است و با توجه به اینکه قیمت کالا و خدمات در خوش‌بینانه‌ترین حالت چندین برابر افزایش یافته است، موجب شد که مردم قدرت خریدشان کم و کمتر شود.

قدرت خرید مردم این روزها نفس‌های آخر را می‌کشد و در کنار کم شدن توان خرید مردم، برخی بر این باورند که تنوع مناسب در بازار بهشهر وجود ندارد و قیمت کالا در بهشهر با برخی از فروشگاه‌های گران تهران برابری می‌کند و به ناچار به شهرها و استان‌های همجوار برای خرید شب عید و حتی مایحتاج  روزمره با قیمت‌مناسب تر مراجعه می‌کنند.

همچنین این روزها مردم در آستانه شب عید توان برطرف کردن تمامی نیازهای خود را ندارند و از همین رو اقلام ضروری در اولویت خرید قرار می‌گیرد.

 
* فروکش کردن تب و تاب خرید شب عید در بازار
عظیمی یکی از بازاریان بهشهر در این باره و شور و شوق مردم برای خرید شب عید می‌گوید: تب وتاب مردم برای خرید در بازار کاهش پیدا کرده و علی‌رغم اینکه بازار شلوغ و رفت و آمد در بازار بالاست، اما خبری از خرید مردم نیست و اکثر مردم به نگاه کردن به ویترین بسنده کرده و در برخی مواقع هم فقط قیمت‌می‌پرسند.

وی بر این اعتقاد است که با توجه به شلوغ بودن پاساژها و فروشگاه‌ها، مشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها مردم را از خرید منصرف کرده و بازار بهشهر را به نمایشگاهی برای بازديد بسیاری از مردم تبدیل کرده و بیشتر مردم خرید اینترنتی بی‌کیفیت و خرید از شهرها و استان‌های همجوار را ترجیح می‌دهند و همچنان دست مان خالی و بازارمان کساد است.

این بازاری بهشهری گفت: از قدیم‌گفته‌اند «مرغ همسایه غاز است» و متاسفانه این روزها شهروندان بهشهری باوجود اجناس با کیفیت و تنوع مناسب در بازار بهشهر، خرید از این بازار را تجربه نمی‌کنند.
 
* تخفیف‌های غیر واقعی معضل بزرگ برای خرید
 
محمدنژاد از شهروندان بهشهری نیز با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها، قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است، گفت: در سال‌های گذشته وضعیت معیشت بسیار بهتر بود و قدرت انتخاب کالاهای بیشتری داشتیم، اما اکنون توان خرید بسیار پایین و اندک است.

وی افزود: تخفیف‌‌ها و قیمت‌های ریز و درشت غیر واقعی در برخی از فروشگاه‌ها از دیگر معضلاتی است که وجود دارد و با تبلیغات رنگارنگ افراد را به سمت فروشگاه می‌کشند و در داخل فروشگاه با قیمت‌های دیگری روبرو می شویم و قیمت‌های واقعی وجود ندارد.

این شهروند بهشهری گفت: متاسفانه نظارت دقیقی بر بازار وجود ندارد و نظارت بسیار کمرنگ است و  برخی از فروشگاه‌ها قیمت‌های سرسام‌آوری ارائه می‌کنند که حتی از قیمت کالای فروشگاه‌های گران قیمت‌تهران هم بالاتر است و مردم واقعا قدرت خرید ندارند و برخی دیگر هم به دلیل نداشتن قیمت فروش بر روی محصولات هر قیمتی که دلشان بخواهد می‌گویند و به نوعی براساس تیپ و ظاهر افراد قیمت‌گذاری می‌کنند.
 
* بازارهای عید بهشهر شلوغ اما قیمت‌ها سرسام‌آور 
اصغری از دیگر شهروندان بهشهری نیز با بیان اينکه تنوع اجناس در بازار کم است، اظهار کرد: ترجیح می‌دهیم برای بسیاری از خریدها و از جمله خرید شب عید به استان‌های همجوار و شهرهای همجوار برویم‌که هم تنوع بالایی دارند و هم‌نسبت به بازار بهشهر، قیمت‌ها ارزان‌تر است.

وی افزود: بازار و فروشگاه‌ها در بهشهر این روزها در آستانه شب عید شلوغ است، اما قیمت‌ها سرسام‌آور است و مردم تمایلی به خرید ندارند و من هم هنوز خریدی انجام نداده‌ام و ترجیح می‌دهم در هفته آخر منتهی به عید خریدم را از شهرهای همجوار با قیمت‌مناسب‌تری انجام دهم که دخل و خرج مان جور درآید.

در این اوضاع و احوال که مردم و بازاریان از وضعیت خرید و فروش ناراضی‌اند، انتظار است که اصناف پای کار آمده و شرایط را برای همگان آسان کنند و نظارت بیشتری بر بازار و قیمت‌ها داشته باشند و بارایان‌ منصف تشویق شوند و یا شهرداری و شورای اسلامی شهر همت کنند که شرایطی فراهم کنند که خرید از بازار شهرمان به نفع شهر و شهروندان شده و برای شهر و شهروندان درآمد‌زایی شود.‌
 
منبع: بلاغ مازندران

انتهای خبر/

ارسال دیدگاه