اینجا خبری از رکود نیست
تولید با طعم امیدآفرینی؛

اینجا خبری از رکود نیست

وقتی پای امید آفرینی باز می‌شود، یک روی دیگرش تولید است و هر کجا کارگران آستین همت‌شان پشت خط‌های تولید صنایع، بالا است؛ هم دیگر خبری از رکود نیست و هم نان روی سفره‌ها داغ است.

به گزارش مازنداصناف، مجتبی قربانی- بارها پیامک دعوتش را دریافت کرده‌ام، اولین رویداد رسانه‌ای جام امید که بنا است در بازدید از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی مصطفی خمینی، تولید محتوای  اصحاب رسانه را با محورهای جهاد تبیین، جهاد خدمت و  جهاد امید به سنجش بگذارد؛ هر چند در بدو کار یک رقابت رسانه‌ای بنظر می‌رسد اما در باطن، تزریق امید به همه آنانی است که با ارزش‌ترین سرمایه هر اقدامی از تحصیل گرفته تا تولید و اشتغال را از کف داده‌اند و در سایه نا امیدی، تسلیم شکست شده‌اند.

به راه می‌افتیم مقصد واحد صنعتی آکام پروفیل است؛ واحد تولیدی که مدت‌ها سایه رونق از سرش پریده بود و چند وقتی است با حمایت دستگاه‌های متولی، چرخ‌هایش می‌چرخد و هم کارگران مشغول کارد و هم تولید راهی بازار می‌شود.

وقتی به کارخانه رسیدیم و مشغول بازدید از مراحل تولید این واحد صنعتی بودیم، در چهره تک تک کارگران این کارخانه به گل نشسته می‌دیدم که چراغ امید در دلشان زنده شده است؛ نشان به آن نشان که علیرغم کار سخت تولید پروفیل، اما عشق و لبخند در چشم‌هایشان پیدا بود.

داوود زمانی در حاشیه برگزاری اولین رویداد رسانه‌ای جام امید مازندران، به روزهای سخت رکود و ورشکستگی شرکت تولیدی آکام پروفیل اشاره کرد و گفت: ما این کارخانه را از اداره ورشکستگی خریداری کردیم و  با تلاش اعضا، همکاران و پرسنل، شروع به کار کردیم و به لطف خدای متعال، شروع به کار کردیم و اکنون راه اندازی شده و 30 نفر در این کارخانه مشغول بکار هستند.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین خواسته ما از دولت و مسئولان به تسهیلات سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه بر می‌گردد که اصلی‌ترین مشکل حال حاضر ما است.

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی آکام پروفیل، خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون، سهمیه مواد اولیه ما به میزان نصف آنچه که باید، تحویل کارخانه می‌شود که جوابگوی ما نیست و تقریبا نیمی از ماه را بیکاریم.

                

این تولیدکننده، ادامه داد: با همه این اوصاف اما سال‌ها است که با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم و با آن آشناییم و لذا همه دست در دست هم و سخت‌کوشانه در این مسیر در حال حرکت هستیم و نمی‌گذاریم تولید متوقف شود.

زمانی بیان کرد:  ارز برای مواد اولیه تولید لوله تامین نمی‌شود و ناچار هستیم تا از ارز صادراتی یا ارز بازار آزاد استفاده کنیم تا بتوانیم دستگاه‌های مورد نیازمان را وارد کنیم که اگر از این نظر حمایت شویم ما توان این را داریم که این کارخانه را توسعه دهیم و بهتر از وضعیت موجود بشویم.

وی اعلام کرد: میزان تولید سالانه ما نزدیک به 150 هزار تن است اما در حال حاضر با توجه به اینکه مواد اولیه کافی به ما نمی‌رسد تنها با 20 درصد ظرفیت‌مان داریم کار می‌کنیم.

              

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی آکام پروفیل، عنوان کرد: مشکل مواد اولیه تنها به شرکت ما بر نمی‌گردد و تمام تولیدکنندگان کشور با این چالش مواجه هستند و مواد اولیه در حال حاضر به صورت سهمیه‌بندی به تولیدکنندگان ارائه می‌شود.

این تولیدکننده، افزود: در حال حاضر 50 تا 60 درصد میزان سهمیه‌بندی به کارخانجات تحویل داده می‌شود که پرداخت آن گاه به صورت کاملا نقدی و گاه هم نیمی از آن نقدی است که بعضا 3 ماه پس از واریز وجه، مواد اولیه به دست ما می‌رسد.

زمانی مطرح کرد: بازار فروش تولیدات ما عمدتا در استان مازندران است اما از سایر استان‌های کشور نیز سفارش داریم.

وی تصریح کرد: اگر مشکل مواد اولیه ما حل شود، طرح توسعه در برنامه ما هست و در حال حاضر با همه کمبودها در حال تهیه یک دستگاه جدید هستیم تا بتوانیم تولید پروفیل باز را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی آکام پروفیل، تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های ما در حال حاضر، داخلی هستند اما تکنولوژی‌های به روزی وجود دارد که اگر حمایت شویم و ارز مناسب به ما تعلق بگیرد ما می‌توانیم خط‌های تولید کارخانه را به روز کنیم و پرسل بیشتری را مشغول به کار کنیم.

       

این کارآفرین، اشاره کرد: تمامی کارگران این کارخانه، بومی و محلی هستند و هم اکنون نزدیک به 30 کارگر در این کارخانه مشغول به کار هستند.

زمانی اذعان کرد: در حال حاضر یکی از خط‌های تولید ما  غیر فعال است چرا که بنا داشتیم یک دستگاه جوش را وارد کنیم که متاسفانه به دلیل مشکلات گمرکی که برایمان به وجود آمده است در تخصیص ارز به مشکل برخوردیم و اکنون نزدیک به 6 ماه است که منتظر آن هستیم تا این دستگاه جوش به کارخانه تحویل داده شود.

وی اشاره کرد: دستگاه جوش این خط تولید، فرسوده شده بود و دیگر نمی‌توانستیم با آن کار کنیم و لذا یک دستگاه جوش با تکنولوژی روز را وارد کردیم که اگر به دست ما برسد این خط تولید ما نیز فعال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی آکام پروفیل، گفت: تمامی تعمیرات دستگاه‌های این کارخانه به دست متخصصین داخلی انجام می‌شود و ما تمام این تعمیرات را خودمان انجام می‌دهیم.

این کارآفرین، ادامه داد: گروهی که متشکل از سهامداران، اعضا و پرسنل شرکت است سال‌ها است مشغول این حرفه هستیم و تمامی کارها را خودمان انجام می‌دهیم؛ یعنی از راه‌اندازی کارخانه گرفته تا آموزش کارگران و تعمیرات همگی در داخل کارخانه و توسط پرسنل انجام می‌شود.

      

زمانی با اشاره به اینکه ما ماهانه 50 میلیارد تومان خرید مواد اولیه داریم؛ اظهار کرد: یکی از مشکلات ما آن است که امروز به ما اعلام می‌شود که فردا بورس دارید و لذا ما باید این مبلغ را تامین کنیم و اگر از یک یا چند هفته قبل به ما اطلاع داده شود قطعا با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم تامین نقدینگی را انجام دهیم.

وی، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت کار، سرمایه در گردش اولین چیزی است که به آن نیاز داریم و اگر 50 میلیارد تومان یعنی مبلغ خرید ماهانه مواد اولیه به این کارخانه در قالب تسهیلات تخصیص یابد، سنگ بزرگی از پیش پای ما برداشته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولیدی صنعتی آکام پروفیل، متذکر شد: اگر وضع به همین منوال بخواهد پیش رود و مواد اولیه کافی و نیز سرمایه در گردش توسط بانک‌ها نخواهد تامین شود، بسیاری از واحدها با مشکل برخواهند خورد.

این تولیدکننده یادآور شد: اگر حمایت از سوی دولت و دستگاه‌های متولی انجام نگیرد دیگر تولید برای کسی صرف نمی‌کند و در نهایت منتج به تعطیلی کارخانجات خواهد شد.

این کارخانه پس از 6 ماه از زمان خریداری با تلاش و همت پرسنل و کارگران این کارخانه، احیا شد و امروز تولید در این کارخانه جانی دوباره گرفته است.

#جام -امید

#پیشرفت_ایران

#پیشرفت_مازندران
#اخبار_امید_آفرین

انتهای پیام/

 

 

تصاویر خبر

ارسال دیدگاه