بازنگری و اصلاح قانون نظام صنفی امری ضروری است
عضو کمیسیون قوانین و مقرارت اتاق اصناف ایران:

بازنگری و اصلاح قانون نظام صنفی امری ضروری است

عضو کمیسیون قوانین و مقرارت اتاق اصناف ایران موضوع اصلاح «قانون نظام صنفی» را مهم‌ترین اولویت و دغدغه کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران عنوان کرد.

به گزارش مازنداصناف،سید علی اکبر ساداتی، رئیس اتاق اصناف سوادکوه شمالی و عضو کمیسیون قوانین و مقرارت اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به خلاء‌های موجود در قانون نظام صنفی اظهار کرد: متاسفانه پیش‌نویسی که توسط اصناف برای اصلاح این قانون در سال ۱۳۹۲ به مجلس رفت، آنگونه که باید مورد عنایت قرار نگرفت و قوانینی تصویب شد که با نقایص و خلاءهای بسیاری همراه بود.

وی افزود: اصناف برای تامین نیاز جامعه و مدیریت بازار، نیازمند زیرساخت‌های قانونی هستند. اما با توجه به تغییر و تحولات در تبادلات اقتصادی بازار و روزآمد شدن روند معاملات در سال‌های اخیر، بازنگری و اصلاح قانون نظام صنفی بر اساس نیازهای امروز جامعه صنفی امری ضروری است.

نماینده استان مازندران در اتاق اصناف ایران یادآور شد: متاسفانه برخی مصوبه‌های این قانون بدون کار کارشناسی و درنظر گرفتن تبعات آن برای اصناف به تصویب رسیده که امروز گریبان‌گیر اصناف شده است.

ساداتی یادآور شد: بر این اساس یکی از مهمترین اولویت‌ها و دغدغه‌های ما در کمیسیون قوانین و مقررات اصلاح قانون نظام صنفی است و انتظار با پیگیری مجدانه اتاق اصناف ایران، اصلاح این قانون هرچه زودتر انجام شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه