برگزاری همایش انجمن صنفی اتحادیه خیاطان مازندران در چالوس
با حضور روسای ۲۳ اتحادیه انجام گرفت؛

برگزاری همایش انجمن صنفی اتحادیه خیاطان مازندران در چالوس

همایش انجمن صنفی اتحادیه خیاطان استان مازندران با حضور روسای ۲۳ اتحادیه استان در چالوس با هدف تعیین یک نرخ واحد برای تمام رسته های زیر پوشش اتحادیه، ثبت انجمن صنفی و شرکت تعاونی و آسیب شناسی طرح اجرایی تولید لباس فرم دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش مازنداصناف، همایش انجمن صنفی اتحادیه خیاطان استان مازندران شامگاه چهارشنبه با حضور روسای ۲۳ اتحادیه استان در چالوس با هدف تجزیه و تحلیل و تعیین یک نرخ واحد برای تمام رسته های زیر پوشش اتحادیه، ثبت انجمن صنفی و شرکت تعاونی و آسیب شناسی طرح اجرایی تولید لباس فرم دانش آموزان برگزار شد.

شماری از اعضای انجمن صنفی اتحادیه خیاطان مازندران با اشاره به مشکلات فراروی صنف خود از دولت خواستار حمایت بیشتر شدند.

دبیر برگزاری این همایش و مسوول انجمن صنفی اتحادیه خیاطان شهرستان چالوس قاچاق پوشاک خارجی، واردات بی رویه، کمبود نقدینگی، بهره بانکی، تورم، فعالیت واسطه ها و وجود انحصار و برخی رانت ها، بیمه و مالیات، تامین و کمبود مواداولیه، نوسان نرخ ارز و بهره گیری از ماشین آلات فرسوده را از جمله مشکلات فرارو برشمرد.

محرمعلی احمدی در حاشیه این همایش اظهار کرد : تزریق اعتبار و تسهیلات کم، تامین مواد اولیه، برپایی نمایشگاه ها فصلی در شهرستان ها و استانها، ارتقای پژوهش و نوآوری و ساماندهی حوزه طراحی و مد ایرانی می توان جان تازه ای را به صنعت پوشاک بخشیده و رقابت را بیشتر کند که امروز شاهد آن در نمایشگاه های بین المللی هستیم.

فیلم| ضربه مهلک قاچاق پوشاک بر صنعت نساجی مازندران

وی خاطرنشان کرد : از مجموع سهم ۱.۸ تریلیون دلار صنعت پوشاک در دنیا، سهم کشورمان از این بازار ۹ میلیارد دلار است که ۵.۵ میلیارد دلار آن شامل تولیدی داخل و حدود ۳.۵ میلیارد دلار به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می شود.

احمدی یادآور شد : نوآوری و ساماندهی حوزه طراحی و مد ایرانی می تواند جان تازه ای را به صنعت پوشاک کشور می دمد و رقابت داخلی را بیشتر خواهد کرد.

در زمان حاضر در صنعت پوشاک کشور علاوه بر واحدهای مشاغل خانگی و مزون های دارای مجوز، ۱۲۰ هزار واحد صنفی تولیدی و ۲۸۰ هزار واحد صنفی توزیعی با در این بخش فعالیت دارند.

فیلم| ضربه مهلک قاچاق پوشاک بر صنعت نساجی مازندران

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه