لزوم برقرای توازن در عرضه و تقاضا وظیفه اصلی مسئولان اقتصادی/هر کجا انحصار باشد مافیا شکل می‌گیرد
نماینده ولی فقیه در مازندران :

لزوم برقرای توازن در عرضه و تقاضا وظیفه اصلی مسئولان اقتصادی/هر کجا انحصار باشد مافیا شکل می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در مازندران بابیان اینکه وظیفه مسئولان حوزه اقتصادی این است که عرضه و تقاضا را متوازن کنند؛ گفت: چنانچه در جایی انحصار به‌وجود بیاید، مافیا بازار عرضه و تقاضا را به دست می‌گیرند.

به گزارش مازنداصناف، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی صبح امروز در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که با حضور کهنسال رئیس و هادی‌نژاد معاونت نظارت سازمان صمت همراه بود، با تاکید بر اینکه در این حوزه باید کار فرهنگی صورت بگیرد، اظهار کرد: می‌گویند که انسان باید چشم و دلش سیر باشد غنای نفس داشته باشد نه غنای جیب.

وی افزود: برخی‌ها وضع اقتصادی ساده‌ای دارند اما غنای نفس داشته و به سود اندک و حلال قناع هستند، پس کار کسانی که در انجمن‌ها و اصناف هستند این است که برای مجموعه خودشان کار فرهنگی داشته باشند نه صرفا پیوست فرهنگی.

محمدی لائینی اعلام کرد: طبیعت اولیه اقتصاد این است که روی دو خط عرضه و تقاضا باید حرکت کند؛ این دو متوازن نباشند کار نظارت بسیار بسیار سخت می‌شود و بلکه خود ناظرین هم هم‌دست با فضای وسوسه‌انگیز خراب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: وظیفه مسئولان حوزه اقتصادی این است که این عرضه و تقاضا را متوازن کرده و قیمت را خود عرضه و تقاضا تعیین کند، منتها بخشی از رقابت باید روی این باشد که رقابت آزاد وجود داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: چنانچه در جایی انحصار به‌وجود بیاید بازار عرضه و تقاضا را به دست می‌گیرند، مافیا همان عناصر انحصارگری هستند که هر طور بخواهند رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه عدالت مهمترین مسئله است، گفت: چهل سال است که برخی‌ها هر کاری دوست دارند انجام می‌دهند در حالی که باید برخورد عادلانه صورت بگیرد، البته انجام این کارها مقداری مشکل است اما به امید خدا با قوت و سلامت می‌توان کاری کرد که عامه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خودشان را با فضای عادلانه به‌وجود آمده تطبیق بدهند.

محمدی لائینی در پایان خطاب به معاون وزیر گفت: امیدواریم که در این ماموریت موفق باشید و عدالت مورد نظر را در حوزه کاری خودتان پیاده کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان با اشاره به پیروزی رزمندگان طوفان الاقصی برای شکل‌گیری روال زوال رژیم غاصب صهیونیستی دعا کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه