بازدید هیات تجاری روسی فعال در حوزه میوه و مرکبات از بندر امیرآباد

بازدید هیات تجاری روسی فعال در حوزه میوه و مرکبات از بندر امیرآباد

یک هیأت تجاری از کشور روسیه و فعال در حوزه صادرات میوه، مرکبات و سبزیجات با هدف افزایش مراودات کالایی، از بندر امیرآباد بازدید کرد.

به گزارش مازنداصناف، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: گروهی از فعالان تجاری کشور روسیه از ظرفیت‌های بندر امیرآباد بازدید و برای افزایش مناسبات تجاری در حوزه‌های مختلف به ویژه محصولات باغی و کشاورزی با مدیران این بندر به گفتگو و رایزنی پرداختند.

علی اکبر صیاد سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن تبیین عملکرد و قابلیت‌های بندرامیرآباد، به حجم بالای مراودات اقتصادی کشور روسیه باجمهوری اسلامی ایران با محوریت بندرامیرآباد اشاره کرد و گفت: در سال جاری تخلیه و بارگیری کالا مراوده‌ای بین بندرامیرآباد و بنادر روسیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۹ درصد افزایش داشته است که مؤید همکاری‌های عمیق دو کشور در حوزه صادرات و واردات می‌باشد.

او افزود: امسال بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در بندرامیرآباد کالا تخلیه و بارگیری شده، که ۸۰ درصد از این میزان، مربوط به کالا‌های مراوده‌ای با کشور روسیه است.

صیاد به ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تنی کیوی و مرکبات در مازندران اشاره و وجود کارخانه سورتینگ، بسته بندی و سردخانه ۴هزار و ۵۰۰ تنی بندرامیرآباد را فرصتی مناسب جهت صادرات و ترانزیت این نوع محصول با توجه به هم‌زمانی با فصل برداشت آن در استان عنوان کرد.

او گفت: زیرساخت‌های کانتینر یخچالی در بندرامیرآباد جهت صادرات محصولات باغی وجود دارد که در صورت تمایل طرف تجاری برای استفاده از آن، می‌توان در جلسات تخصصی‌تر این موضوع را بررسی کرد.

سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی بندرامیرآباد در پایان به قابلیت‌ها و امکانات راهبردی این بندر در حوزه غلات و ظرفیت نگهداری ۳۶۶ هزار تنی و در حال افزایش سیلوی غلات اشاره و از طرف روسی جهت همکاری‌های لجستیکی و سرمایه‌گذاری‌های دارای ارزش افزوده دعوت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه