بازار سرد طلا و سکه در آخرین روزهای تابستان/زرگری‌ها با آغاز روند صعودی قیمت شلوغ می‌شوند!
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر ساری:

بازار سرد طلا و سکه در آخرین روزهای تابستان/زرگری‌ها با آغاز روند صعودی قیمت شلوغ می‌شوند!

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا وجواهر ساری از رکود حال حاضر بازار طلا خبر داد و گفت: همه منتظرند تا ببینند چه اتفاقی قرار است در بازار طلا رقم بخورد و به محض اینکه قیمت‌ها رو به بالا حرکت کند، شاهد هجوم مردم برای خرید طلا خواهیم بود.

به گزارش مازنداصناف،  محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: بازار طلا کاملا در رکود به سر می‌برد و خرید و فروش به حداقل ممکن رسیده است.

وی افزود: بازار در یک خواب عمیق زمستانی قرار دارد و معامله‌ای انجام نمی‌گیرد؛ چرا که همه منتظرند تا ببینند چه اتفاقی قرار است در بازار طلا رقم بخورد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: بازار طلا در سال گذشته یک ظرفیت و سقف جدیدی را با رسیدن دلار به 63 هزار تومان ثبت کرد و قیمت هر گرم طلای آب شده از مرز 3 میلیون تومان نیز عبور کرد که البته این وضعیت در یک مقطع کوتاه رخ داد و سپس قیمت‌ها فروکش کرد.

این مسئول ادامه داد: مردم در زمانی که قیمت‌ها رو به بالا در حرکت بود اقدام به خرید طلا کردند تا یک پشتوانه مالی برای خود داشته باشند و این عده منتظرند تا ببینند چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

نصیری بیان کرد: اگر از همین امروز بازار طلا یک تکانی بخورد و رو به بالا حرکت کند، شاهد هجوم مردم برای خرید طلا خواهیم بود.

وی با اشاره به مزنه قیمتی 10 میلیون و 160 هزار تومانی امروز  هر مثقال طلا، خاطرنشان کرد: هر گرم طلا در معاملات امروز با نرخ دو میلیون و 345 هزار تومان محاسبه شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، گفت: قیمت حال حاضر سکه بهار آزادی در بازار امروز 27 میلیون و 900 هزار تومان، نیم سکه 15 میلیون و 170 هزار تومان و ربع سکه 10 میلیون و 350 هزار تومان است.

این مسئول صنفی، مهم‌ترین مشکل کسبه بازار طلا را مالیات دانست و تاکید کرد: به طور نمونه کسبه‌ای که در سال 1399 مبلغ 100 میلیون تومان پرداخت کرد، هم اکنون رقم مالیات برای او 700 میلیون تومان یعنی هفت برابر اعلام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه