کارگروه رصد و پایش؛ راهکاری برای کاهش صف‌های نانوایی‌ها
معاون فرماندار ساری خبر داد:

کارگروه رصد و پایش؛ راهکاری برای کاهش صف‌های نانوایی‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ساری گفت: کارگروه رصد و پایش عملکرد واحدهای خبازی فعال است تا شاهد کاهش صف‌های نانوایی‌ها باشیم.

به گزارش مازنداصناف، صف‌های شلوغ نانوایی‌ها این روزها موضوعی است که بازهم جلوه‌گر شده و به دغدغه مهم شهروندان تبدیل شده است.

برخی کمبود آرد، بعضی تخلفات و برخی توجه نکردن نانوایان را به دستورالعمل هوشمندسازی نان دانستند.

ازطرفی ساعت پخت نان هم در برخی نانوایی‌ها محدود شده به‌طوری‌که شهروندان پس از مراجعه با درهای بسته نانوایی‌ها مواجه می‌شوند.

صف‌های شلوغ نان به بازار داغی برای شایعه هم تبدیل شده که بحث کمبود آرد و گندم علت آن اعلام شده و همین مسائل برای مردم دغدغه ایجاد کرده است.

سلمان ستاری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ساری در این‌باره، اظهار کرد: کارگروه رصد و پایش عملکرد واحدهای خبازی در کنار کارگروه آرد و نان به‌صورت هفتگی درحال برگزاری است.

 

وی افزود:  همه موارد لازم اطلاع‌رسانی می‌شود تا خبازان به‌طور کامل توجیه شوند، برخی واقعا اطلاع کامل ندارند و برخی هم در این زمینه آگاهی دارند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ساری با اعلام اینکه در بحث تخلفات تیم‌های بازرسی هم فعال است، تصریح کرد: اینکه تخلفات را به صفر برسانیم شاید درست نباشد اما تلاش این است کاهش صف‌های نانوایی‌ها را شاهد باشیم.

ستاری ادامه داد: ازطرفی روزهای اوج پیک مسافران است که علاوه بر رصد و پایش بحث سهمیه مناسبتی را هم داریم؛ به‌به‌طوری‌که تاکنون بیش از ۱۵هزار کیسه آرد مناسبتی مازاد بر سهمیه توزیع کردیم.

وی بیان کرد: قبلا ساعت ۲۳ واحد را تغییر داده بودیم که طی دو سه هفته گذشته به ۵۰ واحد رسید و در این زمینه ساعت ۲۱ به‌عنوان پایان ساعت پخت نانوایی اعلام شد.

 

معاون فرماندار مرکز مازندران با اشاره به آغاز بحث هوشمندسازی نان در شهرستان ساری، اظهار کرد: اجرای طرح هوشمندسازی و تغییر در سهمیه واحدهای خبازی، بحث گرمای هوا و همچنین روزهای پایانی تابستان می‌تواند از دلایل صف‌های شلوغ نانوایی‌ها باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه