کشف ۴۹ تن آرد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع در بابلسر
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

کشف ۴۹ تن آرد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع در بابلسر

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۴۹ تن آرد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع در شهرستان بابلسر خبر داد.

به گزارش مازنداصناف، سردار حسن مفخمی‌شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: قاچاق، احتکار و عدم ارائه کالاهای اساسی به شهروندان ضمن لطمه زدن به سیستم تولید و توزیع، فشار اقتصادی شدیدی را به مردم وارد می‌کند و به همین علت برخورد پلیس با فعالان این عرصه همواره در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی در شهرستان بابلسر، یک باب انبار که به‌عنوان بازرگانی آرد فعالیت غیرمجاز و توزیع خارج از شبکه داشته را شناسایی و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از هماهنگی مأموران پلیس امنیت اقتصادی با مقام قضائی و حضور کارشناسان اداره صمت آن شهرستان جهت بررسی دقیق موضوع خبر داد و افزود: ۳۶۰ کیسه آرد دولتی و ۸۵۰ کیسه آرد آزاد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع به وزن تقریبی ۴۹ تن از این واحد انبار کشف شد.

وی با بیان اینکه آردهای مکشوفه به اداره غله شهرستان بابلسر تحویل و متهم با تشکیل پرونده تحویل اداره تعزیرات حکومتی خواهد شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش آردهای کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

مفخمی با تأکید بر عزم جدی پلیس در مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در شهرستان کلاردشت خبر داد و گفت: در اجرای طرح برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی و کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بخشی از زمین‌های کشاورزی شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام بررسی‌های مقدماتی و تحقیقات پلیسی و پس از هماهنگی‌های قضائی، با همکاری مأموران انتظامی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، حصارها و ساخت‌وسازهای ایجاد شده در زمین‌های مذکور تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ۱۵۰ قطعه مورد دیوارکشی، ۱۴ فقره فوندانسیون، احداث انباری، فنس‌کشی، تفکیک، نگهبانی، خاک‌برداری تخریب و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

وی، ارزش زمین‌های رهاسازی شده در این عملیات را ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و از تشکیل پرونده برای پنج متهم اصلی که اقدام به احداث ساختمان و دیوارکشی در زمین‌های مذکور کرده بودند، خبر داد.

مفخمی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با ساخت‌وسازهای غیرمجاز از مردم خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق و زیان‌های مالی قبل از خرید ملک و هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری زمین از ادارات مربوطه اقدام کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه