تداوم تخلفات کارخانجات لوازم خانگی در سایه کم‌توجهی سازمان حمایت/چرخ بازار با یک شهر و دو نرخ نمی‌چرخد!
نماینده اتاق اصناف ایران در مازندران:

تداوم تخلفات کارخانجات لوازم خانگی در سایه کم‌توجهی سازمان حمایت/چرخ بازار با یک شهر و دو نرخ نمی‌چرخد!

نماینده اتاق اصناف ایران در استان مازندارن، گفت:تخلفات شرکت‌های تولیدی را هم در بخش کیفیت کالا و هم در بخش نوع عرضه و قیمت فروش بارها به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارجاع داده‌ایم؛ اما هیچ‌گونه نظارت و پیگیری بر روند عملکرد شرکت‌های تولیدی وجود ندارد.

به گزارش مازنداصناف، غلامرضا غضنفری نماینده اتاق اصناف ایران در استان مازندارن و رئیس اتحادیه لوازم خانگی میاندورود در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه  ۷۰ درصد لوازم خانگی بازار تولید داخلی هستند؛ اظهار کرد: یکی از مشکلات بازار لوازم خانگی، بحث کیفیت کالای تولید شده است.

وی با بیان اینکه برخی از آیتم‌هایی که در تبلیغات کالا گفته می‌شود در واقعیت قابلیت آن وجود ندارد؛ افزود: به عنوان مثال در تبلیغات یخچال گفته می‌شود (نوفراست و بدون برفک) است، اما شاهد هستیم کالای عرضه شده این قابلیت را ندارد و یا در تبلیغات تلویزیون تولید داخلی گفته می شود ۴K است اما در واقعیت نیست و این مسائل باعث عدم اعتماد مصرف کننده و رکود در بازار فروش لوازم خانگی می‌شود.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان مازندارن، خاطرنشان کرد: مشکل دیگر بازار لوازم خانگی موضوع اختلاف قیمت در برخی از کالاها است که توزیع کننده دخالتی در آن ندارد، بلکه این مشکل از سوی واحدهای تولیدی است و انجمن حمایت از مصرف کنندگان نیز پاسخگو نیست.

نائب رئیس اتاق اصناف میاندرود و رئیس اتحادیه لوازم خانگی این شهرستان، تاکید کرد: برخی شرکت‌ها صرفا به دنبال فروش کالای خود هستند و یک کالا را به صورت نقدی و عمده به  بنکدران ۲۰ درصد زیر قیمت می‌فروشند و برخی دیگر را به صورت اقساطی و با قیمت بالاتر عرضه می‌کنند که این مساله باعث می‌شود، یک کالا با همان نام تجاری چندین نرخ داشته باشد، که این کار به ضرر واحدهای صنفی هست و در بازار اختلاف ایجاد می‌کند.

غضنفری تصریح کرد: تخلفات شرکت‌های تولیدی را هم در بخش کیفیت کالا و هم در بخش نوع عرضه و قیمت فروش بارها به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارجاع داده‌ایم اما هیچ‌گونه نظارت و پیگیری بر روند عملکرد شرکت‌های تولیدی وجود ندارد و تمامی این مسائل باعث رکود بازار لوازم خانگی شده است.

وی متذکر شد: یکی دیگر از مشکلات اصلی بازار لوازم خانگی کمبود عرضه کالا در بازار است که بعضا بدلیل کمبود مواد اولیه و عدم وجود کالا در کشور می باشد.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه