عدم ثبات قیمت و نبود تعادل نرخ عامل اصلی رکود در بازار مصالح ساختمانی/کمبود کالا نداریم
نماینده اتاق اصناف ایران در استان مازندران:

عدم ثبات قیمت و نبود تعادل نرخ عامل اصلی رکود در بازار مصالح ساختمانی/کمبود کالا نداریم

نماینده اتاق اصناف ایران در استان مازندران و رئیس اتحادیه صنف مصالح ساختمانی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: نوسان قیمتی و شوک های قیمتی که هر روز به بازار وارد می شود، باعث رکود در بازار مصالح ساختمانی شده است.

به گزارش مازنداصناف، سیدعلی اکبر ساداتی نماینده اتاق اصناف ایران در استان مازندران و رئیس اتحادیه صنف مصالح ساختمانی شهرستان سوادکوه شمالی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: افزایش قیمت انواع فلزات و مصالح ساختمانی بر قیمت تمام شده ساخت و سازها تاثیر گذار بوده و قیمت مسکن نیز برای مردم به یک دغدغه اصلی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: صنوف با سه تا پنج درصد سود، حاشیه سود بسیار پایینی دارند و در شرایط رکود بازار فعالیت اقتصادی اصناف تضعیف شده است و با توجه به روند افزایشی قیمت مصالح ساختمانی، قدرت خرید مصرف کنندگان نیز بسیار کاهش یافته است.

رئیس اتاق اصناف سوادکوه اظهار کرد: در حال حاضر قیمت آجر، سفال، سیمان، گچ، آهگ و ….. با افزایش همراه بوده و سال هاست روند نظارتی بر مبدا تولید صورت نمی گیرد وتنها نظارت و بازرسی ها بر توزیع کنندگان کالا در حلقه آخر انجام می شود و این مدل نظارت، قطعا جوابگوی تنظیم بازار و تعادل قیمت ها نخواهد بود.


ساداتی عنوان کرد: به عنوان نمونه قیمت سیمان در دوره ای کسیه ای ۴۵ هزار تومان بود که به یکباره به کسیه ای ۹۰ هزار تومان رسید و در حال حاضر قیمت هر کسیه سیمان ۷۵ هزار تومان است و این عدم ثبات قیمتی شرایط فعالیت را در بازار سخت می‌کند.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان مازندران تصریح کرد: کمبود کالایی در بازار مصالح ساختمانی نداریم و تنها مشکل عدم ثبات قیمت و نبود تعادل نرخ ها در بازار است که امیدواریم به نقطه ای برسیم که شاهد ثبات قیمتی در بازار و عرضه و تقاضای مناسب باشیم.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه