تعرفه بیمه تامین اجتماعی صنوف خدماتی بسیار بالاست
نماینده اتاق اصناف ایران در استان مازندران:

تعرفه بیمه تامین اجتماعی صنوف خدماتی بسیار بالاست

نماینده اتاق اصناف ایران در استان مازندران، شهرساری گفت: تعرفه بیمه تامین اجتماعی صنوف خدماتی بسیار بالاست و حمایتی از صنوف صورت نمی‌گیرد.

به گزارش مازنداصناف،هادی حقپرست مجاوری نائب رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه صنف خدمات فنی اتومبیل ساری، در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران گفت: تعرفه بیمه صنوف خدماتی، مانند صنف مکانیک و خدمات فنی اتومبیل بسیار بالا است و این مساله باعث شده بسیاری از واحدها توانایی پرداخت حق بیمه را نداشته باشند.

وی افزود: سن بازنشستگی برخی از صنوف نیز لازم است مشمول مشاغل سخت دیده شود و کمتر برایشان محاسبه شود، مانند صنف صافکاری و نقاشی صنوفی هستند که در شرایط سخت کاری و گرد رنگ سرکار و فعالیت دارند.

نماینده اتاق اصناف ایران در ساری، خاطرنشان کرد: حق بیمه صنف تعمیرکاران خودرو بالا می باشد و یک کارفرما بعضا نمی تواند هزینه بیمه خود و کارگران را پرداخت کند و لازم است سازمان تامین اجتماعی مساعدت و حمایت بیشتری با برخی از صنوف داشته باشد.

 نائب رئیس اتاق اصناف ساری، تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی صنف مکانیک و خدمات فنی خودرو بحث محاسبه مالیات است که در این صنف زمانی که تعمیری انجام می‌شود، هزینه قطعه خریداری شده با دستمزد همزمان باهم کارت کشیده می شود.

رئیس اتحادیه صنف خدمات فنی اتومبیل ساری، افزود: به عنوان مثال برای تعویض یک لنت خودرو، تنها صد هزارتومان دستمزد را دریافت می‌کنند، اما مبلغ ۹۰۰ هزار تومان که برای قطعه پرداخت شده را نیز سازمان امورمالیاتی در کل مبلغ مالیات محاسبه می‌کند که عادلانه نیست و تنها باید دستمزد مشمول مالیات قرار بگیرد.

منبع: اتاق اصناف ایران

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه