دامپزشکی مانع تخلیه 300 تن ذرت آلوده بندر امیرآباد برای مصارف دامی شد
مدیرکل دامپزشکی مازندران:

دامپزشکی مانع تخلیه 300 تن ذرت آلوده بندر امیرآباد برای مصارف دامی شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: حجم ذرت‌های آلوده بندر امیرآباد ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن بود که دامپزشکی مانع تخلیه بار حتی برای مصارف دامی شد.

به گزارش مازنداصناف، حمزه آقاپور کاظمی سرپرست دامپزشکی مازندران با اشاره به بازدید میدانی از بندر امیرآباد به منظور تأیید مصرف ذرت‌های دپو شده در این بندر برای مصارف دامی اظهار کرد: در جریان این بازدید بوی فِساد، گندیدگی و احتمال آلودگی از یک کشتی مورد توجه قرار گرفته که به دلیل تخلیه ذرت‌های واراداتی بوده است.

وی  گفت: محموله‌ای که انتهای این خَن کشتی وجود داشت به‌دلیل بوی فِساد و گندیدگی زیاد، آلوده تشخیص داده و از تخلیه آن در بندر امیرآباد جلوگیری شده است.

سرپرست دامپزشکی مازندران گفت: حجم ذرت‌های آلوده حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن اعلام شده است.

وی  با بیان اینکه کارشناسان ناظر بهداشتی دامپزشکی مازندران به‌صورت شبانه‌روزی در بنادر استان فعالیت می‌کنند، گفت: البته بوی گندیدگی احتمال دارد ناشی از تخمیر به‌دلیل نشت آب در خن این کشتی یا رطوبت بالای محموله ذرت باشد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با تاکید بر نظارت کیفی و بهداشتی بر واردات یا صادرات محموله‌های دامی، خاطرنشان کرد: این ذرت‌ها قابلیت حتی مصرف دامی نداشت و همه موارد در بندر امیرآباد صورت‌جلسه شد.

به گزارش فارس، نیمه دوم خردادماه امسال حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای رئیس دستگاه قضا از بندر امیرآباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان فاسد شدن حدود ۳ هزار تن ذرت در بندر امیرآباد قرار گرفت و بر این اساس قرار شده بود به دلیل فاسد شدن این ذرت‌ها از چرخه مصارف انسان خارج و در دستور تأیید برای خوراک دام استفاده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه