ضرورت ورود دولت به ابهامات بازار فروش لاستیک/ پلتفرم‌های نوظهور آرامش را از بازار لاستیک گرفت!
رئیس اتحادیه لاستیک فروشان مرکز مازندران:

ضرورت ورود دولت به ابهامات بازار فروش لاستیک/ پلتفرم‌های نوظهور آرامش را از بازار لاستیک گرفت!

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان ساری با بیان اینکه پلتفرم‌های نوظهور تنها باعث متضرر شدن عمده فروشان و خرده فروشان بازار لاستیک شده‌اند؛ گفت: ضروری است با توجه به ابهامات موجود در عرضه و توزیع لاستیک، دولت با ورود جدی به این موضوع، تصمیمات عاجلی را برای بازگشت آرامش به بازار لاستیک اتخاذ نماید.

به گزارش مازنداصناف، تورج ایمانی نماینده اصناف مازندران در  اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از سال های پیش سامانه جامع تجارت جهت مشخص شدن زنجیره تامین و توزیع تایر و همین طور شفاف سازی و مشخص شدن مصرف کننده نهایی ایجاد شد.

 

وی با بیان اینکه  در چند ماه منتهی به پایان سال گذشته با بحرانی در توزیع لاستیک در کشور مواجه شدیم؛ افزود: این بحران حاصل از عدم توزیع لاستیک از کارخانجات به نمایندگان و عاملان توزیع تایر بوده است.

 

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران خاطرنشان کرد: اما شوک دیگری در پایان سال گذشته به عاملان توزیع این صنف وارد شد که آن فعالیت پلتفرم های نوظهور بود به گونه ای که سرمایه و اعتبار و بازاریابی با نمایندگان فروش می باشد اما در نهایت سود و اختیار فروش با مالکان این سامانه است.

 رئیس  اتحادیه لاستیک فروشان مرکز مازندران، عنوان کرد: با وجود اینکه  ادعا می شود این پلتفرم ها قرار است برای ما بازار یابی داشته باشد خلاف واقعیت است و تنها باعث متضرر شدن عمده فروشان و خرده فروشان می‌شود.

ایمانی تاکید کرد: براین اساس، کارخانجات ، سبدی را به ما می دهند و می خواهند که پول واریز کنیم و زمانی که بار لاستیک می رسد با توجه به سایز های مختلف و انواع مختلف لاستیک خودرو این سامانه صرفا لاستیک های پروفروش در بازار طلب می‌کند و عامل فروش سایزهای دیگر را حتی زیر قیمت خرید بفروش می‌رساند.

وی با طرح این پرسش که آیا شما حاضر هستید یک خودکار بخرید که اختیار فروشش را خودتان نداشته باشید؛ ادامه داد: این یک طرف قضیه است آیا می‌دانید که غیر از عمده فروشان صنف لاستیک، خرده فروشان و آپاراتی ها و خدماتی ها نیز چقدر متضرر می شوند؟

رئیس اتاق اصناف و  اتحادیه لاستیک فروشان مرکز مازندران، ضمن اعلام ضرورت بازنگری  سامانه بازار فروش لاستیک از سوی دولت، متذکر شد: ضروری است با توجه به ابهامات موجود در عرضه و توزیع لاستیک، دولت با ورود جدی به این موضوع، تصمیمات عاجلی را برای بازگشت آرامش به بازار لاستیک  اتخاذ نماید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه