نقش اتاق‌های اصناف در تنظیم بازار کمرنگ دیده شده است/تمایل اصناف به فروش فوق‌العاده تا عزم دولتمردان به برپایی نمایشگاهی به وسعت ایران
نماینده مازندران در اتاق اصناف ایران:

نقش اتاق‌های اصناف در تنظیم بازار کمرنگ دیده شده است/تمایل اصناف به فروش فوق‌العاده تا عزم دولتمردان به برپایی نمایشگاهی به وسعت ایران

توانگر نماینده مازندران در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نقش کارشناسی اصناف در تنظیم بازار متاسفانه بسیار کمرنگ دیده شده است؛ گفت: در حالی 90 درصد اصناف مازندران مخالف برپایی نمایشگاه بهاره هستند که سیاست دولت و وزارتخانه متبوع بر برپایی همزمان نمایشگاه بهاره در تمامی استان‌های کشور است و بدنبال برپایی نمایشگاهی به وسعت ایران است.

به گزارش مازنداصناف، عبدالله توانگر رئیس اتاق اصناف فریدونکنار و نماینده دوره هشتم مازندران در اتاق اصناف ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: عمده اتاق‌های اصناف مازندران تمایلی به برگزاری نمایشگاه بهاره ندارند و رغبت آن‌ها به سمت فروش فوق العاده در واحدهای صنفی است.

 

وی افزود: البته نمایشگاه کالاهای اساسی از سوی جهاد کشاورزی در تمامی شهرها در حال برگزاری است که محصولات و اقلام تنظیم بازاری در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهد شد.

 

 رئیس اتاق اصناف فریدونکنار، خاطرنشان کرد: در جلسه وبیناری اخیر، استاندار مازندران به فرمانداران تاکید کرد تا نسبت به برگزاری نمایشگاه فروش بهاره در تمامی شهرها اقدام کنند.

 

این نماینده دوره هشتم مازندران در اتاق اصناف ایران، ادامه داد: 90 درصد اصناف مازندران مخالف برپایی نمایشگاه بهاره هستند و معتقدند برپایی فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی، کمک به کسبه و بازار است.

 

توانگر عنوان کرد:  سیاست دولت و وزارتخانه متبوع بر برپایی همزمان نمایشگاه بهاره در تمامی استان‌های کشور است و بدنبال برپایی نمایشگاهی به وسعت ایران است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بهاره در ادوار گذشته همواره محل گلایه کسبه به جهت حضور دستفروشان وغیربومی‌ها در این نمایشگاه‌ها بود؛ گفت: اما اکنون که تصمیم به برگزاری همزمان نمایشگاه بهاره در تمامی شهرهای مازندران گرفته شده است، لذا می‌بایست هر شهرستان، غرفه‌های نمایشگاهی خود را با کسبه شهر خود، پُر کند و لذا این امر نقطه قوت نمایشگاه بهاره امسال است.

 

 رئیس اتاق اصناف فریدونکنار، اعلام کرد: اکنون تمامی فرمانداران مکلف به برگزاری نمایشگاه در شهر متبوع خود شده‌اند و تمامی این نمایشگاه‌ها در یک روز آغاز و در یک روز نیز پایان خواهد یافت و نکته مهم در برگزاری نمایشگاهی به وسعت ایران، آن است که مسئولان به گونه‌ای مدیریت کنند تا نمایشگاه هر شهر تنها مختص همان شهر باشد.

 

نماینده دوره هشتم مازندران در اتاق اصناف ایران، افزود: کسبه و بازار در شرایط سخت حال حاضر اقتصادی، یک سال تحمل کردند و امیدشان به بازار شب عید است و اگر بخواهد مدیریتی صحیحی صورت نگیرد، برگزاری نمایشگاه منجر به زیان کسبه و تکرار گلایه‌مندی‌ها خواهد شد.

 

توانگر مطرح کرد: در این راستا یکی از عواملی که می‌تواند در مدیریت صحیح نمایشگاه بهاره به مسئولان کمک برساند، اولا استفاده  از اتاق‌های اصناف برای پالایش متقاضیان بر اساس پروانه کسب و بومی بودن است، ثانیا شهرهای کوچک و مجاور اقدام به برگزاری نمایشگاه بهاره مشترک کنند که سبب هم افزایی و تقویت نمایشگاه خواهد شد.

 

وی در ادامه به فعالیت 29 اتحادیه صنفی و بالغ بر 5 هزار واحد صنفی در شهرستان فریدونکنار اشاره کرد و  افزود: طرح تشدید نظارت بر بازار فریدونکنار با حساسیت ویژه در حال انجام است و  در این طرح، قاطعانه با متخلفان صنفی به ویژه گران‌فروشی برخورد می‌شود. 

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار، تاکید کرد: متاسفانه دستگاه‌های متولی نظیر جهاد کشاورزی در طرح‌های پایان سال و تنظیم بازار، با اتاق‌های اصناف هماهنگ نیستند و این امر در پاره‌ای از مواقع منجر به اختلاف نظر میان آن‌ها می‌شود.

نماینده دوره هشتم مازندران در اتاق اصناف ایران، ادامه داد: کمرنگ دیده شدن اصناف در طرح‌های تنظیم بازاری همواره محل گلایه و مطالبه اصناف بوده و متاسفانه نقش کارشناسی اصناف در مدیریت و اجرای این طرح‌ها، بسیار کمرنگ دیده شده است.

توانگر تصریح کرد: در حالی تنظیم بازار به ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها واگذار شده است که اشراف کاملی بر بازار ندارند؛ این در حالی است که از آن سو، نفرات اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی از کارشناسان و متولیان بازار هستند و برقراری تعامل میان این دستگاه‌ها با اتاق‌های اصناف به مدیریت صحیح و بهبود روند اجرای این طرح بسیار کمک خواهد کرد.

 

وی افزود: ارتباط گرفتن مستقیم جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با واحدهای صنفی و توزیع اقلام تنظیم بازاری به واحدهای صنفی بدون اطلاع و هماهنگی اتاق اصناف، موجب گلایه‌مندی اتاق‌های اصناف شده است.

 

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار، اشاره کرد: اتاق‌های اصناف معتقدند که تحویل هر گونه کالای تنظیم بازاری به واحدهای صنفی از سوی جهاد کشاورزی می‌بایست از کانال اتاق اصناف عبور کند و آن‌ها بر این عقیده‌اند که اگر مدیریت تنظیم بازار با جهاد کشاورزی شهرستان‌ها است، متولی بازار هر شهرستان نیز اتاق اصناف است و لذا می‌بایست این هماهنگی میان جهاد کشاورزی و اتاق‌های اصناف شکل بگیرد و با برقراری تعامل، به نحو مطلوب کار انجام شود. 

 

نماینده دوره هشتم مازندران در اتاق اصناف ایران، اظهار کرد: متاسفانه در اکثر شهرهای مازندران، نقش بدنه اصناف در تنظیم بازار بسیار کمرنگ دیده شده است و قطعا اتاق اصناف می‌تواند بازوی توانمندی برای جهاد کشاورزی در امر تنظیم بازار باشد.

 

توانگر ابراز امیدواری کرد: تحقق برگزاری همزمان نمایشگاه بهاره در تمامی شهرهای مازندران و نیز برقراری تعامل مطلوب میان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف در ایام پایانی سال قطعا به بهبود شرایط بازار کمک خواهد کرد.

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه