فروش فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه بهاره شد/ نبود پارکینگ در مراکز خرید چالش جدی این روزهای بابلسر
رئیس اتاق اصناف بابلسر:

فروش فوق‌العاده جایگزین نمایشگاه بهاره شد/ نبود پارکینگ در مراکز خرید چالش جدی این روزهای بابلسر

عالی‌زاده رئیس اتاق اصناف بابلسر با بیان اینکه تصمیمی برای برگزاری نمایشگاه فروش بهاره نداریم؛ گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه مراکز خرید به ویژه در مسیر بابلسر به فریدونکنار در حال تبدیل شدن به یک چالش و بحران جدی است و هر روز که می‌گذرد، پر رنگ‌تر می‌شود؛ موضوع پارکینگ است.

به گزارش مازنداصناف، رامین عالی‌زاده رئیس اتاق اصناف بابلسر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت 38 اتحادیه صنفی و بالغ بر 9 هزار واحد صنفی در بابلسر، اظهار کرد: امسال نمایشگاه کالاهای اساسی در بابلسر برگزار می‌شود؛ اما تصمیمی برای برگزاری نمایشگاه فروش بهاره نداریم.

 

وی افزود: طی جلسه‌ای که با سه اتحادیه صنفی پوشاک، کیف‌وکفش و خواروبار و لبنیات برگزار کردیم در نهایت با فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی تحت پوشش این سه اتحادیه در ایام پایانی سال موافقت شد و هماکنون نیز در حال انجام است.

 

فروش فوق‌العاده به جای نمایشگاه بهاره در حال برگزاری است

 رئیس اتاق اصناف بابلسر، خاطرنشان کرد: از آن‌جا که در ادوار گذشته نمایشگاه عمدتا در پارکینگ‌ها دایر می‌شد و بعضا حضور دستفروشان به حضور کسبه و بازاریان می‌چربید، که بر این اساس، کسبه ابراز تمایل به برگزاری حراج و فروش فوق العاده در خود محل کسب‌شان داشتند و لذا در حال انجام است.

 

این مسئول صنفی  عنوان کرد: البته برگزاری فروش فوق‌العاده با نظارت مستمر و روزانه بازرسان اتاق اصناف و اداره صمت از واحدهای صنفی، همراه است.

 

تشدید نظارت‌ها بر بازار تا نقره‌داغ متخلفان صنفی

عالی‌زاده با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت‌ها بر مراکز عرضه کالاهای پرتقاضا در ایام پایانی سال، تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های ذیربط از جهاد کشاورزی و فرمانداری گرفته تا اداره صمت، تعزیرات حکومتی، اداره اماکن و اتاق اصناف به صورت جدی در حال پایش ونظارت بازار هستند و برخوردها با مخلان و متخلفان بازار کاملا جدی و قاطعانه صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: در بحث تنظیم بازار نیز اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی، نقش مهمی در توزیع اقلامی نظیر شکر، سیب، پرنقال، گوشت و مرغ تنظیم بازاری دارد.

بابلسر از نبود میدان تره‌بار و کشتارگاه رنج می‌برد

 رئیس اتاق اصناف بابلسر، عنوان کرد: متاسفانه شهرستان بابلسر علیرغم گردشگر پذیربودن و قرار داشتن در نوار ساحلی و نیز فاصله از شهرهای بزرگ، سالیان درازی است که از داشتن میدان میوه‌و تره‌بار و کشتارگاه محروم است و تحقق آن مطالبه جدی فعالان صنفی این حوزه است.

 

این مسئول گفت: بابلسر یکی از قطب‌های مراکز خرید در مازندران به ویژه در حوزه پوشاک و کیف و کفش است که هر ساله خریدارنی از اقصی نقاط استان و کشور را پذیرا است که پیک خرید از این مراکز در ایام پایانی سال و تعطیلات به اوج خود می‌رسد.

 

عالی‌زاده اعلام کرد: البته وجود مجتمع‌های گردشگری، رستوران‌های سنتی و هتل‌های منحصربفرد، نیز پای بسیاری از گردشگران ومسافران را از اقصی نقاط کشور به این شهرستان باز کرده است.

 

نبود پارکینگ در مراکز خرید در حال تبدیل به یک چالش بزرگ است

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه مراکز خرید به ویژه در مسیر بابلسر به فریدونکنار در حال تبدیل شدن به یک چالش و بحران جدی است و هر روز که می‌گذرد، پر رنگ‌تر می‌شود؛ موضوع پارکینگ است؛ لذا می‌طلبد که مسئولان استانی وشهرستانی در بحث دور برگردن‌ها، صدور مجوزها و الزام مراکز خرید به دارا بودن پارکینگ، کمی حساس‌تر و کارشناسی‌تر ورود کنند و اگر خدماتی در حال اتفاق است برای خریداران شیرین باشد.

 

 رئیس اتاق اصناف بابلسر، متذکر شد: حضور سرمایه‌گذاران و جانمایی و احداث مراکز خرید و تجاری جدید در بابلسر نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها و فراهم آوردن زیرساخت‌های مطلوب در بابلسر است که می‌طلبد مسئولان استانی وشهرستانی با یک نگاه ویژه و اصولی به این مهم، چشم انداز روشنی را برای آن تعریف کنند.

 

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه