فروش فوق‌العاده به جای نمایشگاه بهاره در محمودآباد برگزار می‌شود/تداوم کسادی بازار با کاهش قدرت خرید و گرانی
رئیس اتاق اصناف محمودآباد خبر داد

فروش فوق‌العاده به جای نمایشگاه بهاره در محمودآباد برگزار می‌شود/تداوم کسادی بازار با کاهش قدرت خرید و گرانی

شمس، رئیس اتاق اصناف محمودآباد با بیان اینکه با توجه به گرانی قیمت‌ها و توان پایین خرید مردم عملا بازار کساد است؛ گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار تصمیم بر این شد که به جای برگزاری نمایشگاه بهاره در محمودآباد این نمایشگاه را به درون واحدهای صنفی ببریم و واحدهای کسبی با فروش فوق العاده میزبان شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

به گزارش مازنداصناف، محمد شمس رئیس اتاق اصناف شهرستان محمودآباد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: شهرستان محمودآباد دارای 21 اتحادیه صنفی و 5 هزار واحد صنفی است.

 

وی افزود: در حالیکه رفته رفته به شب عید نزدیک می‌شویم اما خبری از رونق بازار نیست و با توجه به گرانی قیمت‌ها و توان پایین خرید مردم عملا بازار کساد است.

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان محمودآباد، خاطرنشان کرد: عدم همخوانی و فاصله محسوس میان درآمد و هزینه مردم موجب شده است تا بازار امسال کم رونق تر از سالیان گذشته باشد.

 

رئیس اتحادیه صنف پوشاک محمودآباد بیان کرد: با اینکه پوشاک یکی از اقلام اصلی در گزینه‌های خرید مردم در این موسم از سال است اما بازار پوشاک نیز راکد است.

 

 

شمس ادامه داد: باید بگوییم که دیگر پوشاک نیز رفته رفته در حال حذف شدن از سبد خرید مردم است و این قلم از الویت خرید مردم افتاده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار تصمیم بر این شد که به جای برگزاری نمایشگاه بهاره در محمودآباد این نمایشگاه را به درون واحدهای صنفی ببریم و واحدهای کسب با فروش فوق العاده بهاره میزبان شهروندان و مسافران نوروزی هستند.

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان محمودآباد، تاکید کرد: خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده جزو یکی از نادرترین شهرهای مازندران هستیم که در این موسم از سال با مشکل دستفروشان مواجه نیستیم و با ساماندهی و جمع آوری دستفروشان این مطالبه بازار، مرتفع شده است.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک محمودآباد، گفت: البته گرانی کالاها نیز مزید بر علت شده است و دیگر دستفروش نیز قادر به خرید کالای ارزان قیمت نیست؛ از سویی دیگر خریدار نیز با توجه به قیمت‌ها در بازار بدنبال کالای با کیفیت است.

 

شمس از آغاز طرح نظارت بر بازار شب عید در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: نظارت مشترک اتاق اصناف با دستگاه‌های ذیربط نظیر اداره صمت، تعزیرات و اماکن همه روز در سطح بازار به ویزه کالاها واقلام اساسی این ایام در دست انجام است و با متخلفان صنفی به ویژه گرانفروشی برخورد می‌شود.

وی متذکر شد: عوارض شهرداری و مالیات از مهم‌ترین چالش‌های اصناف شهرستان محمود آباد است که امیدواریم با حمایت و مساعدت مسئولان ملی و استانی این مشکل برای سال آینده به حداقل برسد.

 

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه