دپوی روغن موتور در انبار توزیع کنندگان | قاچاق؛ عامل گرانی
یک فعال صنعت روغن موتور:

دپوی روغن موتور در انبار توزیع کنندگان | قاچاق؛ عامل گرانی

یک فعال صنعت روغن موتور که نخواست نامش فاش شود، گفت: بررسی آمار ثبت سفارش عاملین سازندگان روغن موتور نشان میدهد که انبار آن ها به دلیل ضعف سامانه جامع تجارت مملو از «دپو» روغن موتور است.

به گزارش مازنداصناف، چندی پیش بازار گزارشی در خصوص احتمال افزایش قیمت روغن موتور در «بازار» منتشر کرد، شنیده ها حاکی از آن است که افزایش نرخ ارز منجربه «دپوی» فراوان روغن موتور توسط توزیع کنندگان این روانساز شده است. بنابراین کاهش عرضه از سوی عاملیت ها می تواند بازار ماه جاری را با در نظر گرفتن آغاز سفرهای نوروزی، تحت تاثیر قرار دهد. کاهش عرضه روغن موتور در بازار به لطف نبود نظارت مصرف ایجاد شده است، اگر این روند تداوم داشته باشد، بزودی مشتریان و تولیدکنندگان روانسازها متضرر خواهند شد. این موضوع می تواند فرصت مناسبی برای سودجویان در بازار جهت عرضه روغن موتور «تقلبی» ایجاد کند، بنابراین بهتر است وزارت صمت عملکرد سامانه جامع تجارت را بررسی و تا زمان مصرف روغن موتور توسط مالکان خودروها آن را پیگیری کند.

بررسی آمار ثبت سفارش عاملیت های سازندگان روغن موتور در بازار نشان می دهد که انبار آن ها مملو از «دپو» روغن موتور است

لیدری بازار روغن موتور تهران

یک فعال صنعت روغن موتور که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار «بازار» گفت: التهاب قیمت روغن موتور در بازار کشور سر منشا در تهران دارد، این درحالی است که یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده روغن موتور اقدام به افزایش عرضه روانساز در بازار حهت کنترل قیمت کرده است. افزایش عرضه روغن موتور در بازار می تواند منجربه کاهش تقاضا کاذب و مانع دپو توسط عاملیت ها شود.

این فعال صنعت روانساز با اشاره به کاهش درخواست خرید عاملین تولیدکنندگان روغن موتور، اظهارداشت: بررسی آمار ثبت سفارش عاملیت های سازندگان روغن موتور در بازار نشان می دهد که انبار آن ها مملو از «دپو» روغن موتور است. چرا که توزیع کنندگان روغن موتور با بررسی وضعیت نرخ ارز تصور دارند سال آینده قیمت روانسازها چند برابر شده، لذا از هم اکنون اقدام به «دپو» محصول با هدف کسب سود در سال آینده کردند.

سامانه جامع تجارت برای تولیدکنندگان و عاملین سختگیری دارد، اما قادر به رهگیری مصرف روانسازها توسط مشتریان در بازار نیست

ضعف سامانه جامع تجارت

این کارشناس صنعت روانسازها که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به ضعف سامانه جامع تجارت بیان کرد: «وزارت صمت با هدف کنترل و نظارت عرضه روغن موتور، تولیدکنندگان و عاملین را مکلف به حضور در سامانه جامع تجارت کرد. این سامانه برای تولیدکنندگان و عاملین سختگیری دارد، اما قادر به رهگیری مصرف روانسازها توسط مشتریان در بازار نیست. با در نظر گرفتن نرخ ۵۵ هزار تومانی ارز می توان انتظار داشت که عده ای سود جود در بازار داخل کشور اقدام به خرید روغن موتور کرده و آن را به شیوه های غیر رسمی از کشور جهت فروش در بازار منطقه خارج کنند. قاچاق روغن موتور از کشور منجربه رشد قیمت این روانساز در بازار خواهد شد.»

وی،افزود: باتوجه به حضور بیشتر از ۲۰ میلیون خودرو در بازار کشور در کنار احتمال قاچاق روانسازها، زمینه لازم جهت ورود محصولات تقلبی و بی کیفیت به بازار روغن موتور در آستانه سفرهای نوروزی ایجاد می شود.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه