میدان میوه و تره بار ساری باید تعیین‌کننده قیمت بازار مرکبات باشد/دولت وظیفه ندارد جلوی صادرات را بگیرد
نماینده ساری و میاندورود در مجلس:

میدان میوه و تره بار ساری باید تعیین‌کننده قیمت بازار مرکبات باشد/دولت وظیفه ندارد جلوی صادرات را بگیرد

زارعی در آیین افتتاح میدان میوه ساری با بیان اینکه تعیین کننده سیاست بازار و قیمت مرکبات باید این میدان باشد و نه بازار تهران؛ گفت: دولت وظیفه ندارد جلوی صادرات را بگیرد و باید در مسیر رشد تولید گام بردارد.

به گزارش مازنداصناف، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح فاز نخست پروژه میدان میوه و تره‌بار مرکز مازندران اظهار کرد: بازار در شرایط موجود، تعیین کننده است.

وی افزود: ما علیرغم ۳ میلیون تن مرکبات اما دارای وضعیت مناسبی نه در بازار منطقه و نه در بازار داخلی نیستیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس خاطرنشان کرد: بازار برای تولیدکننده، بسیار تعیین کننده است و لذا با توجه به یک میلیون تن مصرف داخلی باید برای دو میلیون تن دیگر در مسیر صادرات حرکت کنیم تا ضریب بهره‌وری را افزایش دهیم.

زارعی گفت: برابر قانون، دولت وظیفه ندارد جلوی صادرات را بگیرد و باید در مسیر رشد تولید گام بردارد.

وی با اشاره به تغییر روند بازار از سنتی به نوین،  تاکید کرد: تعیین کننده سیاست بازار و قیمت مرکبات باید این میدان بار باشد و نباید بازار تهران تعیین کننده باشد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: ما باید به جز مرکبات، تعیین کننده قیمت مرغ، ماهی و برنج کشور باشیم؛ چرا که ما قطب تولید این اقلام هستیم و لذا مازندران و بازار استان باید تعیین کننده قیمت این اقلام باشد.

زارعی ادامه داد: این مجتمع بسیار بزرگ دارای شاخصه‌ها و مزیت‌های فراوانی از سردخانه گرفته تا پایانه حمل بار است که قطعا باید از این مزیت‌ها به نفع استان و در حوزه صادرات و تعیین تکلیف بازار مرکبات بهره ببریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه