طلا رکورد شکنی کرد!/مالیات و عوارض کسب‌وپیشه دردسر جدید بازار
بازار طلا و سکه سردرگم و پر تنش؛

طلا رکورد شکنی کرد!/مالیات و عوارض کسب‌وپیشه دردسر جدید بازار

نصیری با بیان اینکه بازار طلا با ثبت مزنه هر گرم یک میلیون و 517 هزار تومانی، رکورد خود را طی 40 سال اخیر شکست؛ گفت: روند حاضر در کنار چالش عدیده عوارض کسب و پیشه و مالیات، فعالان این صنف را با مشکل جدی مواجه ساخته است که ادامه این روند حتی به تعطیلی برخی واحدها نیز خواهد انجامید.

به گزارش مازنداصناف، محمدرضا نصیری عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و علل نوسانات اخیر، اظهار کرد: بازار طلا روزهای پر تنش و نا آرامی را پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: نوسانات رو به بالای دلار طی هفته‌ها و ماه اخیر و ثبت نرخ 36 هزار تومانی روزهای اخیر، موجب شده است تا شاهد روند صعودی قیمت در بازار طلا و سکه باشیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، با بیان اینکه قیمت طلا طی روزهای اخیر رکورد خود را طی 40 سال اخیر شکست؛ خاطرنشان کرد: هم اکنون هر مثال طلا به 6 میلیون و 560 هزار تومان و هر گرم به یک میلیون و 517 هزار تومان رسیده است که بی سابقه است.

این فعال صنفی بازار طلا، ادامه داد: سکه امامی در بازار امروز 16 میلیون و 500 هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم 15 میلیون و 500 هزار تومان، قیمت خورده است.

نصیری عنوان کرد: نیم سکه با نرخ 9 میلیون تومان و ربع سکه 6 میلیون تومان در بازار خریدوفروش می‌شود.

وی اعلام کرد: در شرایط موجود، هم خریدار و هم فروشنده، پا پس کشیده است و بازار در رکود به سر می‌برد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران، با اشاره به استیجاری بودن نیمی از واحدهای صنفی بازار طلا در ساری، تاکید کرد: روند حاضر در کنار چالش عدیده عوارض کسب و پیشه و مالیات، فعالان این صنف را با مشکل جدی مواجه ساخته است که ادامه این روند حتی به تعطیلی برخی واحدها نیز خواهد انجامید.

این فعال صنفی بازار طلا، تشریح کرد: در بازار طلا ما با حجم بالای تراکنش مواجه هستیم؛ چرا که این حرفه به نحوی است که وقتی یک گرم طلا حدود دو میلیون تومان ارزش دارد لذا حجم تراکنش‌ها به نسبت بسیاری از صنوف کاملا متفاوت و بالا است؛ این در حالی است که این رقم تراکنش به دلیل نوسان بازار طلا بعضا حتی به زیان هم می‌انجامد و طبیعی است در برخی از برهه‌های زمانی حتی به تبادل ریالی نیز نمی‌انجامد.

نصیری اذعان کرد: این روند نوسانات به نحوی است که در پاره‌ای از اوقات، بازار طلا از سوددهی، جا می‌ماند و علیرغم فروش در نهایت کاسب نه تنها به سود نمی‌رسد بلکه زیان نیز می‌دهد.

وی متذکر شد: در حال حاضر اجاره ماهانه  واحدهای صنفی بازار طلا حداقل 30 میلیون تومان است و اگر سایر هزینه‌ها نظیر آب، برق، بیمه، کارگر، مالیات و عوارض شهرداری را در کنار هم بگذارید می‌بینید که شرایط تا چه حد سخت و دشوار است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه