مالیات، عوارض شهرداری و دستفروش‌ها مهم‌ترین چالش‌های بازار بهشهر/شرق مازندران از فقدان یک کشتارگاه صنعتی می‌رنجد
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف بهشهر اعلام کرد:

مالیات، عوارض شهرداری و دستفروش‌ها مهم‌ترین چالش‌های بازار بهشهر/شرق مازندران از فقدان یک کشتارگاه صنعتی می‌رنجد

محمدی، مالیات، عوارض شهرداری و دستفروشان را از عمده‌ترین چالش‌های بازار بهشهر برشمرد و گفت: یکی از معضلات نه تنها بهشهر بلکه شرق مازندران نبود یک کشتارگاه صنعتی است که متاسفانه پیگیری بیش از 17 ساله ما در این خصوص تاکنون بی نتیجه مانده است.

به گزارش مازنداصناف، سیدمحمد محمدی دبیر اتاق اصناف بهشهر و رئیس اتحادیه عکاسان این شهرستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: اتاق اصناف بهشهر دارای 34 اتحادیه و 10 هزار و 500 واحد صنفی است.

وی افزود: بالغ بر 3 هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در این شهرستان وجود دارد که در دست پیگیری و ساماندهی قرار دارد.

دبیر  اتاق اصناف بهشهر، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش بازار بهشهر به جانمایی و موقعیت مکانی بازار بر می‌گردد؛ متاسفانه بر اساس تصمیمات اشتباه گذشته در جانمایی بازار موجب شده است تا دسترسی آسان مردم به واحدهای تجاری و بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه عکاسان بهشهر، ادامه داد: در حالی عمده واحدهای صنفی  بهشهر در خیابان امام خمینی(ره) جانمایی شده است که هیچکدام از پاساژها دارای پارکینگ نبوده و این موجب بروز ترافیک و سخت شدن عبور و مرور و در نهایت اختلال در دسترسی مردم به بازار این شهرستان شده است.

محمدی بیان کرد: دومین مشکل عمده کسبه به افزایش بی رویه عوارض کسب و پیشه شهرداری بر می‌گردد؛ چند صد برابر شدن این عوارض برای کسبه در این شرایط سخت اقتصادی و رکود به یک دغدغه و دردسر جدی مبدل شده است.

وی عنوان کرد: زیان این افزایش بی رویه متوجه هم اصناف و هم شهرداری است؛ چرا که اگر رقم تعیین شده یک رقم متعادل بود هم اصناف رغبت بیشتری به پرداخت داشت و هم شهرداری به درآمد می‌رسید اما شرایط موجود هر دو طرف را با اختلال مواجه ساخته است.

دبیر  اتاق اصناف بهشهر، گفت: متاسفانه افزایش 5 برابری نرخ منطقه‌ای در محاسبه عوارض کسب و پیشه منجر به افزایش چشمگیر اجاره بهای مغازه در این مناطق شده است که در نهایت منجر به ورشکستگی، تعطیلی و افزایش قیمت کالا در بازار شده است.

رئیس اتحادیه عکاسان بهشهر، اعلام کرد: دیگر چالش عمده کسبه مالیات تراکنش واحدهای صنفی است که متصدیان واحدهای صنفی معتقدند بسیاری از این تراکنش‌ها، متعلق به دادوستد نبوده و این فرآیند موچب زیان و نیز اجحاف در حق اصناف است.

محمدی مطرح کرد: یکی از معضلات نه تنها بهشهر بلکه شرق مازندران نبود یک کشتارگاه صنعتی است که متاسفانه پیگیری بیش از 17 ساله ما در این خصوص تاکنون بی نتیجه مانده است؛ این فقدان موجب شده است تا تهیه، توزیع و انتقالات گوشت با چالش‌های متعددی مواجه شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه بهشهر دارای میدان میوه و تره‌بار مطلوب و پر رونقی است که شهرهای اطراف نظیر نکا و گلوگاه را نیز پوشش می‌دهد.

دبیر  اتاق اصناف بهشهر، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کسبه بهشهر فعالیت افسارگسیخته دستفروش‌ها و بارفروش‌های وانت‌بار در سطح شهر است که متاسفانه در مرکز شهر هم فعالیت دارند و ساماندهی این دستفروش‌ها و بارفروش‌ها با مشارکت شهرداری و دستگاه‌های متولی در کنار یکدیگر یک ضرورت شمرده می‌شود.

رئیس اتحادیه عکاسان بهشهر گفت: بازارچه ساماندهی مشاغل و دستفروشان سال‌ها است که نیمه کاره رها شده است و قطعا با عزم جدی دستگاه‌ها برای راه اندازی این بازارچه بخش زیادی از این مشکل در سطح شهر مرتفع خواهد شد.

محمدی یادآور شد: خوشبختانه شهرستان بهشهر در ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم تنها شهری بود که در آن، کلنگ‌زنی احداث شهرک صنفی در آن انجام شد اما متاسفانه در ادامه با وجود گذشت بیش از نیم دهه اقدام موثری صورت نگرفت و پیگیری، تکمیل و تامین اعتبار این پروژه مهم صنفی از مطالبات کسبه و از ضروریات شهرستان بهشهر است که امیدورایم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد بازگشایی و افتتاح آن باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه