تصمیم شورا برای برق پاساژ علاءالدین و احداث مجتمع تجاری طلا در بازار نرگسیه ساری/نارنج‌های سطح شهر به مزایده گذاشته می‌شود
در جلسه چهل‌وششم شورای شهر ساری چه گذشت؟

تصمیم شورا برای برق پاساژ علاءالدین و احداث مجتمع تجاری طلا در بازار نرگسیه ساری/نارنج‌های سطح شهر به مزایده گذاشته می‌شود

در چهل‌وششمین جلسه شورای شهر ساری به دو دستور جلسه صنفی نیز پرداخته شد که مربوط به تصمیم‌گیری در خصوص تامین پست برق پاساژ علاءالدین و احداث مجتمع تجاری طلا و مسکوکات در بازار نرگسیه بر می‌گشت.

به گزارش مازنداصناف، چهل‌وششمین جلسه دوره ششم شورای شهر ساری به صورت علنی با حضور اعضا برگزار شد.


پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در سخنان پیش از دستور جلسه گفت: مردم در همیشه صحنه ما همواره مورد هجمه دشمنان انقلاب قرار داشتند که با حضور آگاهانه از تمام این آزمون‌ها سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: دشمن کارش دشمنی است و نمی‌توان از او انتظار مروت داشت و امروز با امکانات و ترفندهای پیچیده‌تری به میدان آمده است.

رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: جوانان باید با بصیرت و آگاهی مراقب باشند تا در این برهه، با دشمن همصدا نشوند.

شعبانی با تذکر به مجموعه شهرداری گفت: نخستین الویت حال حاضر شورای شهر ساری پرداخت حقوق پرسنل و در الویت دوم پرداخت کسورات بیمه تکمیلی از سوی شهرداری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کسورات بیمه تکمیلی راسا از حساب پرسنل کسر می‌شود که این امر دغدغه‌هایی را برای پرسنل ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر ساری عنوان کرد: ما با اخراج و تعدیل مخالفیم اما با ساماندهی بر مبنای شاخص‌های مطلوب کاملا موافقیم و باید این مهم در یک فضای آرام و بدون تنش، محقق شود.

در ادامه، جلسه با قرائت دستور جلسه به طور رسمی آغاز شد که مشروح مهمترین مباحث مطروحه و تصمیمات اخذ شده به شرح ذیل است:

مهمترین سرتیترهای دستور جلسه چهل‌وششم عبارت بود از: بررسی تامین محل استقرار پست برق مجتمع تجاری علاءالدین، واگذاری عملیات اجرایی، نگهداری و خدماتی شهر، توافق شهرداری با مالک فرج پور در محدوده پل کابلی، ایجاد واحد تجاری طلا در بازار نرگسیه و مزایده فروش نارنج سطح شهر...

احمدی منشی اول شورای ساری گفت: شورا مصوب کرد تا در محل مشخص شده برای استقرار پست برق مجتمع تجاری علاءالدین اقدام و انجام شود که به دلیل عدم تکمیل مستندات از سوی کمیته تطبیق به شورا بازگشت داده شد.

میرشجاعی دیگر عضو شورا ساری گفت: در بازدیدی که از این پاساژ داشتیم محل اختلاف بین سهم ۶۰ درصد شهرداری و سایر سهامداران بر سر هزینه کرد مکان و نیز کلیه تجهیزات استقرار پست برق است که باید این موضوع روشن شود.

وی تاکید کرد: لطفا مبلغ هزینه کل و بخش به بخش استقرار پست برق این پاساژ روشن و اعلام شود.

احمدی گفت: مکان استقرار پست برق متعلق شهرداری است و می‌بایست هزینه تجهیزات را سایر سهامداران بپردازند و اگر پروژه متوقف شود برای سال‌های سال این کار گره می‌خورد و مردم و کسبه متضرر خواهند شد.

بخشی دیگر عضو شورا در این باره گفت: مستنداتی که اعلام شده ناقص ارسال شده است آیا تمامی مستندات در صحن شورا ارائه و خوانده شده است یا اینکه از سوی شهرداری به طور کامل ارائه نشده است؟

وی افزود: دوم اینکه اگر در قرارداد نامه آمده است که باید پست برق را باید ما تامین کنیم که مشخص است و اگر هم آمده شرکا در آن شریک هستند باز روشن است و لذا باید به قرارداد رجوع کرد.

علیزاده سعیدی نماینده شهرداری و معاون فنی امور زیربنایی شهرداری ساری گفت: شهرداری به این دلیل که دید مالکان تن به استقرار پست نمی‌دهند و سال‌ها این امر به طول می‌انجامد لذا شکایت کرد که مقرر شد اداره برق اقدام به نصب پست برق کند و ما کنتور را خریداری کنیم.

وی افزود: مسئله بعدی مکان بود که باید خود پاساژ این مکان را می‌داد که چون اراده‌ای برای این امر وجود نداشت که شهرداری پا پیش گذاشت و در آینده این مبلغ از محل توقیف اموال، جبران خواهد شد.

در نهایت مقرر شد با نیت حل تنش، مستندات تکمیلی به کمیته تطبیق ارسال شود.

دستور بعدی موضوع واگذاری عملیات اجرایی، نگهداری و خدماتی شهر بود که در نهایت مصوب شد تا قرار داد نیروهای شهرداری تا پایان امسال منعقد شود.

دستور سوم به ملکی در محدوده پل کابلی متعلق به یکی از شهروندان ساروی باز می‌گشت که مقرر شد تا مصوبه مجددا برای شورای تطبیق ارسال شود.

دستور چهارم به تصمیم گیری در خصوص ایجاد مجتمع تجاری طلا در بازار نرگسیه باز می‌گشت که رشیدی نماینده شهرداری در این باره گفت: زمین مجتمع متعلق به شهرداری است و در صدد ایجاد درآمد پایدار است که می بایست رضایت کاسبان این محدوده را نیز جلب کند.

وی افزود: الزاما این جلب رضایت معطوف وجوه مالی است که اگر اینگونه باشد طبیعتا احداث مجتمع عملیاتی نخواهد شد.

میرشجاعی گفت: در جلسه تصمیم گیری گذشته در صحن شورا اعلام شد که کسبه رضایت کامل دارند اما در جلسه امروز موضوع جلب رضایت مطرح شده است که در تناقض ۱۰۰ درصدی است.

بخشی نیز در این باره گفت: نخست اینکه سند این زمین مورد مشاهده شورا قرار نگرفته است و درخواست ارائه رویت سند و کاربری آن را داریم و دوم مهم آن است که نباید به سمت نارضایتی مردم و کسبه پیش رویم.

وی گفت: این بازار یک بازار بسیار قدیمی است و بنده مخالف اجرای این پاساژ در این نقطه نیستم و پیشنهاد من احداث این پاساژ در نقطه دیگری است.

راسخ دیگر نماینده شورا به عنوان موافق سخن گفت و افزود: ما با جذب سرمایه می‌توانیم ده‌ها پروژه در بازار ایجاد کنیم و احداث این مجتمع جدا از محل کسب درآمد نیاز مشتریان و مردم را نیز تامین خواهد کرد.

شریفی دیگر عضو شورا ساری گفت: خیلی از پروژه‌های شهرداری روی زمین مانده است و اکنون یک پروژه غیرکارشناسی جدید در بازار مطرح می‌شود.

وی افزود: ما در حقوق روزمره پرسنل ماندیم و ایجاد این پروژه قطعا نارضایتی را بدنبال خواهد داشت.

شعبانی گفت: محدوده میدان نرگسیه اکنون کاربری خاصی در  بازار ندارد و احداث مجتمع تجاری طلا در این نقطه منفعت برای مردم در بر خواهد داشت.

در نهایت مقرر شد با ارزیابی طرح و موارد مندرج در طرح اعم از احراز مالکیت، مشخص شدن نوع کاربری، میزان تراکم و پارکینگ و از سوی شهرداری و ارائه به شورا در ادامه در صحن شورا تصمیم‌گیری شود.

در نهایت شورا بر رعایت تمامی موارد قانونی در اجرای این پروژه تاکید کرد و تصمیم گیری در این خصوص را به پس از ارائه موارد مطروحه بالا از سوی شهرداری به شورا موکول کرد.

دستور پنجم جلسه چهل‌وششم به موضوع برگزاری  مزایده جهت فروش نارنج سطح شهر بر می‌گشت.

تمامی نارنجستان سطح شهر به جز آرامستان متعلق به سازمان زیبا منظر شهرداری ساری است که می‌بایست جهت برگزاری مزایده به صحن شورا بیاید.

۸۰ تن نارنج سطح شهر با قیمت پایه کیلویی ۳ هزار تومان بنا است به مزایده گذاشته شود.

حمیدی معاون شهرداری ساری گفت: این نارنج‌ها با قیمت ۳ هزار تومان با برداشت توسط خود بهره‌بردار به مزایده گذاشته می‌شود.

در نهایت شورا با برگزاری مزایده فروش نارنج‌های سطح شهر ساری موافقت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه