بازار طلا در سودای فتح رکوردهای جدید/سکه امامی به مرز 15 میلیون تومان رسید
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر مرکز مازندران:

بازار طلا در سودای فتح رکوردهای جدید/سکه امامی به مرز 15 میلیون تومان رسید

نصیری با بیان اینکه از روز پنج‌شنبه هفته گذشته عملا بازار از کنترل خارج شده است؛ گفت: در حال حاضر قیمت‌ها شدیدا رو به بالا است و به نظر می‌رسد باید شاهد یک انفجار قیمتی طی روزهای پیش‌رو باشیم.

به گزارش مازنداصناف؛ محمدرضا نصیری عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: از روز پنج‌شنبه هفته گذشته عملا بازار از کنترل خارج شده است.

 

وی افزود: تا زمانی که خبر خوشی از مذاکرات برجام نیاید بنظر می‌رسد وضع به همین منوال پیش رود، اما اگر برجام به نتیجه‌ای برسد، قیمت‌ها کنترل خواهد شد.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: در شرایطی که خبرها از بن بست مذاکرات نشانی می‌ذهنذ، طبیعی است که بازار متشنج خواهد شد.

 

این فعال صنفی بازار طلا و سکه در مازندران، ادامه داد: از اواخر روز چهارشنبه با تشدید شایعات، قیمت دلار از کانال 31 هزار تومانی به کانال 32 هزار تومانی، جهش کرد و به تبع آن، قیمت طلا نیز در بازار روند صعودی به خود گرفت.

 

نصیری عنوان کرد: از روز پنج‌شنبه تا به امروز، هر مثقال طلا بالغ بر 300 هزار تومان افزایش قیمت داشت که این میزان در بازار طلا، یک فاجعه به حساب می‌آید.

 

وی اعلام کرد: هر مثقال طلا از نرخ 5 میلیون و 600 هزار تومانی در اواخر هفته گذشته به نرخ 5 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است.

 

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، تصریح کرد: قیمت حال حاضر هر گرم طلا در بازار نهمین روز از مهرماه، یک‌میلیون و 357 هزار تومان، نیم سکه 8 میلیون و 220 هزار تومان، ربع سکه 5 میلیون و 220 هزار تومان و سکه تمام امامی هم حدود 15 میلیون تومان می‌باشد.

 

این فعال صنفی بازار طلا مطرح کرد: در حال حاضر قیمت‌ها شدیدا رو به بالا است و به نظر می‌رسد باید شاهد یک انفجار قیمتی طی روزهای پیش‌رو باشیم.

 

نصیری گفت: بازار طلا به تبع ترمز بریدن نرخ ارز، که در معاملات جهانی بر اساس دلار سنجیده می‌شود، رو به بالا است و معاملات در بازار به نظر می‌رسد به سمت طلاب آب شده و دست دوم، پیش رود.

 

وی متذکر شد: با این نوسانات قیمتی، رغبت خریداران از خرید طلا کاسته خواهد شد و بازار بر خلاف انتظارات فعالان صنفی مسیر افزایشی را به جای کاهش قیمت، در پیش گرفته است.

 

انتهای پیام//


ارسال دیدگاه