شبنم به کما رفت / دلایل متوقف شدن طرح شبنم در ساری

شبنم به کما رفت / دلایل متوقف شدن طرح شبنم در ساری

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>هادی نژاد دلایل توقف طرح شبنم در مرکز استان را تشریح کرد.<br /> </span></p> <p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>&nbsp;<br /> </span></p>

 

اختصاصی مازند اصناف / حسن قربان زاده - اسماعیل هادی نژاد رئیس اداره صنعت معدن تجارت مرکز استان به خبرنگار ما در خصوص علل توقف اجرای طرح شبنم در مرکز استان گفت: متاسفانه این طرح نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور در بخش اجرایی آن با مشکل جدی روبرو شده که این امر سبب توقف این طرح در سطح کشور کردیده است.

هادی نژاد در ادامه تصریح کرد: در واقع علل عمده توقف این طرح را میتوان در سه بخش مورد بررسی قرار داد: بخش اول - عدم تطبیق بارکد کالا با کد شبنم : یعنی در ابتدا ارائه کد اینگونه بود که بطور مثال کد کالایی مثل لپ تاپ سونی با کد شبنم نصب شده بر روی کالا همسان بود و اگر این کد روی گوشی موبایل نصب می شد نشان از تخلف ان کالا داشت که براحتی و با تطبیق بارکد کالا و کد شبنم قابل تشخیص بود. اما در ادامه در بخش اجرایی که بعهده ی بخش خصوصی بود سهل انگاری یا کم کاری هایی صورت پذیرفت که ما حتی در بازرسی ها یک رل کد را در واحد های صنفی می یافتیم. یعنی هم کد شبنم سهل الوصول شده بود و هم بدون تطبیق بارکد کالا با کد شبنم روی کالا های موجود در بازار نصب شده بود.

عامل دوم که یکی از عوامل جدی توقف این طرح بود مربوط میشد به زمان طولانی فی مابین درخواست بارکد تا تحویل کد شبنم، یعنی کالایی ممکن بود از زمان درخواست کد شبنم تا ارسال کد یا تحویل کد به فروشنده جهت نصب حتی یک ماه طول می کشید و بارها اتفاق می افتاد که در این فاصله آن کالا بفروش می رسید.

هادی نژاد در پایان سخنانش ضمن اشاره به نکات فوق اذعان داشت: این طرح باید از سرچشمه ورود کالا به کشور یعنی گمرک های ما اجرایی می شد.یعنی در همان جا بارکد های کالا مشخص می شد؛ کد شبنم روی کالاها نصب می شد و سپس روانه بازار می گردیدکه این امر هم بدرستی اجرا نشد.

 


ارسال دیدگاه