رنو و پژو به تعهدشان عمل نکردند/ جلسه مجلس با خودروسازان درباره طرف‌های خارجی
عضو کميسيون صنايع :

رنو و پژو به تعهدشان عمل نکردند/ جلسه مجلس با خودروسازان درباره طرف‌های خارجی

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>عضو کمیسیون صنایع مجلس با تأکید بر لزوم بازنگری در همکاری خودروسازان ایرانی با شرکت&zwnj;های پژو و رنو، گفت: &zwnj;باید آئین&zwnj;نامه خاصی برای قرارداد با شرکت&zwnj;های خودروساز خارجی تدوین شود تا در این همکاری&zwnj;ها منافع ملی حفظ شود.<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از سید محمد بیاتیان در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت:‌ حضور شرکت‌های خارجی در صنعت خودروسازی ایران به شرطی قابل قبول است که برای ما شریک تجاری باشند، نه رقیب.

وی ادامه داد: همکاری با شرکت‌های خودروساز باید باعث انتقال دانش فنی به کشور و ارتقاء کیفی تولیدات داخلی شود و علاوه بر این، خودروسازان ایرانی در بازارهای منطقه و جهانی نیز حضور مناسبی داشته باشند.

بیاتیان با بیان اینکه شرکت‌های رنو و پژو به تعهدات قبلی در قراردادهایشان عمل نکردند، افزود: بخشی از این اتفاق به دلیل تحریم‌ها صورت گرفت و مشکلاتی را برای این خودروسازان خارجی ایجاد کرد.

* جلسه مجلس و خودروسازان در مورد طرف‌های خارجی


وی با تأکید بر اینکه در تولید خودرو نباید فقط به شرکت‌های پژو و رنو اکتفا کنیم، گفت:‌ خودروسازان ایران باید به خودروسازان جنوب شرقی آسیا نیز توجه داشته باشند و به جز خودروسازان فرانسوی، به کشورهای پیشرفته دیگر نیز توجه کنند.

وی ادامه داد: می‌توانیم به جای واردات خودروهای ساخته شده خارجی به کشور، تکنولوژی تولید آنها را به داخل انتقال دهیم و نیاز مشتریان را از این طریق جواب دهیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: قرار است در این خصوص جلسه‌ای بین اعضای کمیسیون صنایع و مدیران شرکت‌های خودروساز داخلی برگزار شود تا مسائل مربوط به حضور شرکت‌های خارجی در ایران مورد بررسی قرار گیرد.

* تدوین آئین‌نامه خاص برای قرارداد شرکت‌های خارجی


وی با تأکید بر لزوم حفظ منافع ایران در قرارداد با خودروسازان خارجی، گفت: شرکت‌های رنو و پژو به تعهدات خود به طور کامل عمل نکردند که این مسئله بیشترین ضربه را به آنها وارد کرد و علاوه بر این، باعث شد قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خودروسازان ایرانی باید به سمت سایر شرکت‌های بزرگ دنیا چرخش داشته باشند، افزود: تاکنون بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت صورت گرفته و در خودروسازی سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام نشده است.

بیاتیان اظهار داشت: باید آئین‌نامه خاصی برای قرارداد با شرکت‌های خودروساز خارجی تدوین شود تا از این طریق، منافع ملی حفظ شود.

وی ادامه داد: مجلس در این مورد بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد.


ارسال دیدگاه