الصاق برچسب خودروی سبز به وسایل نقلیه‌ در مسیر سبز - ساحل پاک

الصاق برچسب خودروی سبز به وسایل نقلیه‌ در مسیر سبز - ساحل پاک

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ۷۵ هزار کیسه زباله میان مسافران نوروزی در مسیرهای منتهی به دریای خزر توزیع شده است، گفت: به خودروهایی که سرنشینان آن آموزش&zwnj;های زیست&zwnj;محیطی کسب کردند، برچسب خودروی سبز الصاق شد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف محمد هادی حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به اجرای طرح مسیر سبز-ساحل پاک در مسیرهای منتهی به دریای خزر، اظهار داشت: اداره کل محیط زیست استان تهران با همکاری تشکل‌های زیست محیطی در 6 پایگاه طرح مسیر سبز-ساحل پاک را از 29 اسفندماه اجرایی کرد.


مدیر کل محیط زیست استان تهران در ادامه افزود: پایگاه‌های درگیر در این طرح شامل فیروزکوه، دماوند، فردیس، بزرگراه کرج و قم و همچنین ورامین است.

وی ادامه داد: توزیع کیسه‌های زباله و آموزش مسافران برای پاکیزه نگاه داشتن محیط زیست در مسیرها از جمله اقدامات صورت گرفته طی روزهای گذشته بوده است که تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت:  کارشناسان محیط زیست در مسیرها با حضور در اتوبوس‌های مسافربری آموزش‌های لازم را به شهروندان برای حفظ محیط زیست و حیات وحش ارائه می‌دهند.

حیدرزاده با بیان اینکه 75هزار کیسه زباله تا کنون میان مسافران نوروزی توزیع شده است، افزود: به خودروهایی که آموزش‌های لازم ارائه شده است، برچسب خودروی سبز الصاق می‌شود تا در طول مسیر به عنوان الگویی برای سایر مسافران باشند.

وی بابیان اینکه اداره کل محیط زیست به منظور ممانعت از ایجاد زباله، بروشور آموزشی میان مسافران توزیع نکرده است، ابراز داشت: البته محیط زیست در میان خودروهایی که خردسال وجود داشت، پیک‌های بهاری را که دربردارنده آموزش‌های زیست محیطی بود، توزیع کرد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: امید است  که این طرح در تهران به عنوان شاهراه و تقاطع مسیرهای کشور، در سفرهای تابستانی نیز اجرایی شود.

ارسال دیدگاه