مشکل نهاده حل شد اما قیمت تخم‌مرغ بی‌دلیل بالا است!
رئيس اتحاديه صنف مرغ و تخم‌مرغ‌ مرکز مازندران:

مشکل نهاده حل شد اما قیمت تخم‌مرغ بی‌دلیل بالا است!

<p><span style="font-size: larger;">کامران هاشمی با اشاره به تداوم بازار سرکش و ناآرام تخم&zwnj;مرغ، گفت: برای ما هم سوال است که در حالی که نهاده&zwnj;های دولتی به دست تولیدکنندگان می&zwnj;رسد اما چرا قیمت تخم&zwnj;مرغ پایین نیامده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص قیمت امروز مرغ در بازار مازندران گفت: هر کیلو مرغ در بازار امروز نهایتاً با قیمت 21 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد و نرخ در بازار مرغ، مطلوب است.

وی افزود: خوشبختانه با توزیع مطلوب نهاده‌های دامی، قیمت مرغ به ثبات رسیده است و حتی از قیمت تنظیم بازار نیز پایین‌تر آمده است.

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، در خصوص گرانی این روزهای تخم مرغ و قیمت نامتعارف آن در بازار استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ 30 عددی در بازارهای استان 39 هزار تومان است.

هاشمی در خصوص دلایل گرانی تخم مرغ در بازار، گفت: تعداد واحدهای مرغ تخمگذار در استان بسیار پایین است و تولیدات استان در مقایسه با تقاضا، پایین است.

وی تصریح کرد: هر ساله به دلیل تولیدات کم و افزایش تقاضا، تامین تخم مرغ در استان به یک معضل تبدیل می‌شود و قیمت‌ها دستخوش نوسانات رو به بالا می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، تصریح کرد: البته با وجود اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین نهاده‌های دامی وجود ندارد، این قیمت هم منطقی نیست.

هاشمی با اشاره به بازار سرکش و ناآرام تهم مرغ در بازار تاکید کرد: برای ما هم سوال است که در حالی که نهاده‌های دولتی به دست تولیدکنندگان می‌رسد اما چرا قیمت تخم‌مرغ پایین نیامده است.

وی اضافه کرد: الآن دیگر کسی نمی‌تواند بگوید ما مشکل نهاده داریم و همه چیز برای تولید از سوی مسئولان برای واحدهای تولیدی مرغ گوشتی و تخمگذار فراهم است.

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم‌مرغ مرکز مازندران، عنوان کرد: مشخص نیست چرا قیمت مرغ گوشتی روند کاهشی پیدا کرده است اما این امر در خصوص مرغ‌های تخمگذار و قیمت تخم‌مرغ محقق نشده است.

هاشمی یادآور شد: طی چند ماه اخیر، ستاد تنظیم بازار چندین مرتبه قیمت تخم‌مرغ را تغییر داد و غالبا روند افزایشی داشته است و بازار تخم مرغ همچنان آشفته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه