به گزارش مازند اصناف و به نقل از خبرگزاری فارس، الکامپ امسال با سال های اخیر تفاوت های چشمگیری از نظر تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه و وسعت نمایشگاه دارد.
به طوری که طبق آمارهای رسمی اعلام شده، سال گذشته مساحت نمایشگاه الکامپ 13 هزار متر مربع بود و امسال نزدیک 23 هزار متر مربع است.
همچنین گفته شده با حضور 500 شرکت در نمایشگاه نوزدهم، تعداد شرکت های حاضر در الکامپ امسال نیز نسبت به سال گذشته حدود 2 برابر رشد داشته است.
الکامپ در سال های اخیر به دلیل اختلاف نظر در تعیین مجری و برگزار کننده نمایشگاه و ضعف نمایشگاه، همواره توسط بخشی از صنف IT به اصلاح تحریم می شد و این عدم حضور سبب کمرنگ شدن الکامپ شده بود.
امسال اما گفته شده که اتحاد در الکامپ بیشتر شده است. نشانه های این گفته را نیز می توان در حضور دوباره برخی شرکت های بزرگ IT در الکامپ امسال دید.
شرکت هایی که سال ها تصمیم گرفته بودند در الکامپ شرکت نکنند و می گفتند الکامپ ضعیف سودی به حالشان ندارد.
قاسمی مدیر بازاریابی یکی از این شرکت ها است. او می گوید: 9 سال است که در الکامپ شرکت نکرده اند و آخرین حضورشان در الکامپ سال 83 بوده است.
این فعال بازار IT که شرکت متبوعش یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات رایانه و لوازم جانبی در بازار ایران است، به فارس گفت: بخش عمده تجارت IT در ایران وارداتی است. در 2 سال گذشته واردات کالا سخت شد و تمام شرکت های IT با این مشکل روبه رو شدند.
وی ادامه داد: در نتیجه تجارت IT در ایران خوابید؛ کالا در بازار کم شد و آمار فروش کاهش یافت.
مدیر بازاریابی گروه آواژنگ گفت: اما در 2 ماه گذشته اوضاع بهتر شده است. اکنون فضای IT ایران بازتر شده است و محصولات جدیدتر و متنوع تری در بازار عرضه خواهند شد.
علاوه بر حضور دوباره برخی شرکت های مطرح ایرانی، حضور شرکت های خارجی همکار شرکت های ایرانی نیز هر چند اندک، اما بیشتر از سال گذشته به چشم می خورد.
گفتنی است بازگشت رونق بازارها چشم اندازی است که امیدهای بسیاری را بوجود آورده و علائم آن را در در بازار آی کشور و نمایشگاه الکامپ میتوان دید
ارسال دیدگاه