به گزارش مازند اصناف؛ ترس از بیرون آمدن از منزل جهت عدم شیوع این بیماری، کاری بَس عاقلانه است که خرید اینترنتی یا به عبارتی آنلاین، بهترین راهکار برای دوری از کورناویروس است! شاید خرید اینترنتی در این روزها بیش از هر زمان دیگری به عنوان راهکاری ایدهآل خودنمایی کند و ضرورت گسترش آن، حالا بیشتر از هر زمان دیگری به چشم میآید.
این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، میتوان بدون اتلاف وقت و هزینههای اضافی رفت و آمد و احتمال آلوده شدن به این ویروس، از محصولات و خدمات کسب و کارهای مجازی معتبر استفاده کرد.
احتمال کم ابتلا در این روزهای کرونایی با خرید مجازی
با این حال، کسبوکارهای الکترونیکی در این روزهای شیوع بیماری کرونا و در شرایطی که شهروندان برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی کمتر به بازارهای فیزیکی مراجعه میکنند، با وجود سختیهای تأمین کالا در حال خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه هستند، امکان خرید کالا در فضای مجازی، آسودگی خاطر را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده، اما در این شرایط، کسب و کارهای الکترونیکی باید با دقت مضاعفی حقوق مصرف کنندگان را در تأمین کالاهای مرتبط با بهداشت فردی رعایت کنند.
بنابراین نباید فراموش کنیم در شرایط فعلی، کسب و کارهای الکترونیکی همانند سایر گروههای جامعه میتوانند با همدلی و حمایت از یکدیگر دوران گذار از این بحران را با آسیبهای کمتری طی کنند.
بی شک در این روزهای سخت که باید اصل رعایت قرنطینه خانگی حفظ میشد، یکی از دغدغههای عمومی، خرید و تامین مایحتاج روزانه از سوی شهروندان بود که بی شک توسعه اینگونه کسب و کارها میتواند نقش بسزایی در کاهش این نگرانی ایفا کند.
کرونا؛ بازار کسب و کارهای اینترنتی را سکه کرد
این روزها که بسیاری از کسب و کارها در پی شیوع کرونا ویروس، شیرازه آنها از هم پاشید، اما کسب و کارهای اینترنتی بازارشان سکه بود و با توجه به احتمال کم ابتلا در این روزهای کرونایی با خرید مجازی، تنها یک کلیک میان مشتریان و فروشگاهها فاصله بود و همین امر موجب شد تا این کسب و کارها از لاک انزوا بیرون بیایند و خودی نشان دهند.
در واقع این روزها مردم خرید مجازی را یکی از گزینه ایده آل برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان میبینند، با ما در این گزارش همراه شوید تا از آخرین وضعیت فعالیت فروشگاههای اینترنتی موادغذایی در استان مطلع شوید:
در این راستا، به سراغ یکی از فعالان این حوزه در مازندران رفتهایم که به گفته وی، نخستین فروشگاه اینترنتی بومی مواد غذایی در مازندران و سومین فروشگاه اینترنتی مواد غذایی در کشور را دارد و این روزها، استقبال از خرید و فروش در فروشگاه مجازیاش، 5 برابر قبل شده است.
راه اندازی نخستین فروشگاه اینترنتی بومی مواد غذایی مازندران در ساری
مهران عشقی شهمیرزادی در گفتوگو با خبرنگار بلاغ میگوید: ایده راهاندازی فروشگاه مجازی مواد غذایی از سال 97 شکل گرفت و در ادامه با پیگیری و فراهم آمدن زیرساختها و همچنین اخذ مجوز و راهاندازی، از سال گذشته در استان مازندران آغاز به کار کرد.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم شهروندان به استفاده از فروشگاههای اینترنتی جهت خرید ملزومات و کالاهای اساسی به ویژه در بخش مواد غذایی، شامل خواروبار، میوه، خشکبار و لبنیات، نخستین پایگاه اینترنتی خریدوفروش آنلاین در استان مازندرن طی ایام کرونایی، اقدام به ارائه خدمات به شهروندان کرد.
مدیر نخستین فروشگاه اینترنتی مواد غذایی در مازندران خاطرنشان کرد: هایپرمارکت اینترنتی"تیک" که زیر مجموعه شرکت بهبانگستر میباشد به طور جدی فعالیت خود را از نیمه دوم سال 98 و با آغاز تبلیغات خیابانی در سطح شهر، فعالیت خود را در مرکز مازندران آغاز کرد و در ایام پیک کرونا و اجرای طرح فاصله اجتماعی، اقدام به ارائه خدمات به شهروندان مرکز استان و شهرهای مجاور کرد.
این فعال صنفی بازار مازندران ادامه داد: در صورت استقبال و حمایت مسئولان استانی از استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گرفته تا اتاقهای اصناف در تمامی شهرهای مازندران، بنا داریم تا این مجموعه را در کل استان مازندران گسترش داده تا شرایط ویژهای برای همه شهروندان استان فراهم کنیم.
عشقی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 5 پیک موتوری و خودرویی و دو انباردار و یک اپراتور در مجموعه اینترنتی تیک، مشغول ارائه خدمات به شهروندان میباشند.
وی عنوان کرد: با توجه به پیشنهاد دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص حرکت به سمت دولت الکترونیک، واحدهای صنفی نیز سهم بسزایی در تحقق این شعار دارند که مجموعه تیک با به راهاندازی اپلیکیشن تیک در این راستا گام برداشته است.
مدیر نخستین فروشگاه اینترنتی مواد غذایی در مازندران اعلام کرد: این مجموعه با ارائه پیک رایگان جهت ارسال کالاهای سفارش داده شده از سوی مشتریان، جلوگیری از شیوع این بیماری، عدم ترافیک شهری و آلودگی صوتی، آسایش و صرفه جویی در زمان را در صدر اهداف خود طی این ایام قرار داده است.
توانایی ایجاد فرصت شغلی برای 30 نفر
این فعال صنفی تصریح کرد: انتظار عمده ما از مسئولان دستگاههای متولی در درجه نخست حمایت از این فروشگاه اینترنتی جهت تبلیغات شهری و گسترش اپلیکیشن تیک در میان شهروندان است.
عشقی تاکید کرد: با افزایش تبلیغات و همچنین تخصیص تسهیلات کم بهره برای گسترش این مجموعه، توانایی ایجاد اشتغال برای 30 نفر نیروی کار دیگر در این مجموعه در سطح استان وجود دارد.
وی متذکر شد: تمامی شهروندان مرکز استان و شهرهای استان میتوانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.tickap.ir اقدام به دانلود ایپلیکیشن تیک و نصب آن روی گوشیهای خود کنند و به راحتی اقدام به سفارش کالاهای مورد نیاز خود و تحویل آن در اسرع وقت کنند.
ضرورت توسعه کسب و کارهای اینترنتی در کشور
این روزها با توجه به شیوع ویروس کووید 19، منفعت موجود در خرید اینترنتی برای کاهش احتمال ابتلا به این ویروس بیش از پیش مشهود است و کسب و کارهای مجازی میتوانند کمک بسزایی در تأمین نیازهای مردم داشته باشند.
این موضوع باعث ترغیب افراد به خرید اینترنتی و افزایش فروشگاههای مجازی شده وحتی مغازه دارانی هم که به شیوه سنتی و مرسوم فعالیت میکنند با ساخت کانال در شبکههای مجازی، سعی میکنند جایی برای خود در این فضا باز و نظر مشتریان را جلب کنند.
البته این شرایط بحرانی کاملا نشان داد که باید دولت گامهای بلندتری برای آماده کردن زیرساختها و گسترش اینگونه کسب و کارهای اینترنتی بردارد و از سوی دیگر باید دید که این کسب و کارها طی این ایام که آزمون خوبی برای جلب اعتماد شهروندان برایشان محسوب میشود، چقدر موفق عمل کردهاند.
باید گفت همه جای دنیا به خرید و فروشهای اینترنتی و حمل و نقل کالا به این صورت بیشتر توجه میکنند که هزینههای رفت و آمد، سوخت و اتلاف زمان و غیره را ندارند و بیشتر در فضای اینترنتی و خرید و فروشهای اینترنتی فعال هستند که امیدواریم این کسب و کارهای مجازی در کشور ما نیز رونق بگیرد و اشتغال و درآمد ایجاد کند.
گزارش از مجتبی قربانی
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه