تکرار حال‌وهوای «والفجر»ها این‌بار در مراکز درمانی/دفاع مقدس «مدافعان سلامت» پای سلامتی
کرونا را شکست مي‌دهيم؛

تکرار حال‌وهوای «والفجر»ها این‌بار در مراکز درمانی/دفاع مقدس «مدافعان سلامت» پای سلامتی

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">این روزها که همه، دلهره از ابتلا به ویروسی ناشناخته و نامرئی را دارند و کمتر کسی جرأت مقابله رو در رو با آن را دارد، امروز جوانانی از جنس مدافعان سلامت، در خط مقدم نبرد، سینه سپر کرده&zwnj;اند و شجاعانه آمدند تا نفس کرونا را نگرفته&zwnj;اند، از میدان عقب نکشند.</span></p>

به گزارش مازند اصناف؛ دفاع مقدس یکی از ماندگارترین حماسه‌هایی است که در تاریخ کشور عزیزمان ایران شکل گرفته و شاید قداست این حماسه بیشتر به خاطر شهدایی باشد که از جان‌شان برای دفاع از وطن و ناموس و مردمان‌شان گذشتند و حال 4 دهه از آن دوران می‌گذرد و این بار، پشت خاکریزها و در خط مقدم نبرد، جوانانی از همان جنس، در قامت مدافعان سلامت، جان بر کف گرفته‌اند و این‌بار، وصف شهدای خدمت، نقل سال‌های آتی و خاطرات نسل‌های نو، خواهد بود.

این روزها که همه، دلهره و ترس از ابتلا به ویروسی ناشناخته و نامرئی را دارند و کمتر کسی جرأت مقابله رو در رو با آن را دارد، دلاورانی از نیروهای بهداشت و درمان این مرز و بوم، به وسط گود آمده‌اند و دوباره ایثار و فداکاری را به معنایی ملموس برای نسل‌های جدید به تصویر کشیده‌اند و این‌بار، مصداق ایثار و فداکاری را برای نسل‌های پس از جنگ، مفهوم‌تر از همیشه معنا کرده‌اند.

بیشتر از 40 روز است که کرونا، نفس همه را گرفته است، نفس مبتلایان، نفس بازار، نفس مضطرب تک تک مردمان این دیار را؛ اما خیلی‌ها، پا پس نکشیده‌اند و شجاعانه آمدند تا نفس کرونا را نگرفته‌اند، از میدان عقب نکشند.

جسارت و فداکاری همین خیلی‌ها، موجب شده است تا خیلی‌های دیگر، آن‌ها را با رزمندگان دوران دفاع مقدس مقایسه کنند و بی شک فداکاری‌های امروز این جوانان کمتر از ایثارها و از خودگذشتگی جوانان دیروزی نیست.

                                     

جوانانی که شاید مثل آن وقت‌ها با دست خالی اما تعهد و ایمان، دست از خانواده و علایق‌شان کشیدند و جسورانه پای اعتقاد و راهی که قدم در آن گذاشته بودند، ایستادند و امروز جوانانی از جنس مدافعان سلامت، در خط مقدم نبرد با کرونا، سینه سپر کرده‌اند و با دادن شهید پشت شهید، پشت هم را خالی نمی‌کنند که هیچ، عزم‌شان برای مقابله، بیشتر و بیشتر می‌شود.

شاید عجیب باشد اما آن‌ها با آگاهی و شهامت راهی را انتخاب کرده‌اند تا با در معرض تهدید و خطر قرار دادن جان خود اما، اجازه ندهند آسیبی به سلامتی جامعه وارد شود و این رشادت سربازان گمنامی است که سیمای‌شان این بار نه پشت چفیه‌ها بلکه پشت ماسک‌ها، پنهان است و تاریخ آینده، پر خواهد شد از خاطرات این روزهای پر از دلهره که شجاعت را برای ما بهتر معنا می‌کند.

مدافعان سلامت، بی‌شک قهرمانان این روزهای مردمان این دیارند، دیاری قهرمان‌پرور؛ زنان و مردان بی‌ادعایی که به قیمت جان‌شان پای سلامتی مردم ایستاده‌اند. رزمندگانی شجاع که یکبار دیگر، خاطرات آن روزهای دفاع مقدس را برای مردم ایران زنده کردند و جوان‌ترها حالا دیگر معنای آن خاطرات را با چشم می‌بینند!

کرونا خیلی چیزها را عوض کرد، شاید تلفاتی دادیم اما چیزهایی به دست آوردیم که فکر می‌کردیم که دیگر سال‌ها است در لای کتاب‌ها، خاک می‌خورند؛ هم محتکران را دیدیم و هم به میدان آمدن اصناف و صنعت‌گران برای کمک به رزمندگان خط مقدم را؛ هم انبارهای پر از جنس را دیدیم که درش به روی مردم بسته بود و هم مردمانی را دیدیم که پشت جبهه نبرد، در خانه‌ها ماسک برای رزمندگان دوختند...

این روزها هر بیمارستان ایران، خاکریزی است که پشت آن پر است از رزمندگانی شیردل که مدافع سلامت‌اند و این دفاع از جان هموطنان مسلمان نیز دفاعی مقدس است؛ که جان دادن در راهش، شهادت است.

این بار همه در نبردی ناخوانده حاضرید، جنگی تن به تن و خانه به خانه؛ هر خانه یک سنگر است؛ ترک سنگر، شهید می‌گیرد!

مجتبی قربانی

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه