در حال حاضر بزرگترین مشکل ما تداخل صنفی است
نائب رئيس اتحاديه رايانه مرکز استان:

در حال حاضر بزرگترین مشکل ما تداخل صنفی است

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>رحمان دیانت: تداخل صنفی نه تنها بزرگترین مشکل بسیاری از اتحادیه ها در استان بلکه در سطح کشور است.<br /> </span></p>

اختصاصی مازند اصناف - حسن قربان زاده - به گزارش خبرنگار ما رحمان دیانت نائب رئیس اتحادیه رایانه شهرستان ساری در خصوص مشکلات این اتحادیه گفت: مشکلات عمده ی ما در سه موضوع قابل توجه بیشتری است. اما تداخل صنفی بزرگترین مشکل حال حاضر ماست.

دیانت افزود: تداخل صنفی مشکلی است که نه تنها دامن گیر تمام واحد ها و رسته ها در استان شده بلکه در سطح کشور نیز شایع شده است.برای نمونه فروش تبلت های 5 اینچ سیم کارت خور جزو کالاهایی است که بجهت استفاده بعنوان موبایل  در واحد های صنفی موبایل فروشان عرضه میشود اما تبلت های 10 اینچ موجود در بازار که یا سیم کارت خور نیستند و یا اگر هم که هستند بجهت استفاده از اینترنت طراحی شده است جزو اقلام قابل عرضه در اتحادیه رایانه است که متاسفانه در اکثر واحدهای صنفی اتحادیه موبایل فروشان بفروش می رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: مواردی از این دست بسیار است. مثل فروش لپ تاپ؛ نرم افزارها؛لوازم جانبی و ... که از عکاسی ها گرفته تا موبایل فروشی ها انجام می پذیرد.

دیانت در ادامه سخنانش گفت: دومین مشکل عمده ما عدم سریع اقدامات قانونی اتاق اصناف در پلمپ یا برخورد با واحد های صنفی متخلف است. بارها پیش امده که واحد بازرسی ما پس از بازدید از واحد های صنفی سطح شهر نامه ای را جهت پلمپ یا صدور اخطاریه به اتاق اصناف مرکز استان ارسال نموده اما زمان ترتیب اثر دهی و پاسخ از سوی اتاق اصناف حکایت نوش دارو پس از مرگ سهراب می شود.

این عضو هیئت مدیره اتحادیه رایانه مرکز استان  سومین مشکل عمده این اتحادیه را عدم رعایت قانون از سوی خود اعضای این اتحادیه برشمرد و گفت: فروش اقلام و لوازم جانبی برخی اعضا برخلاف رسته صدور جواز کسبی شان مشکلات زیادی را برایمان خلق کرده است. بطور مثال یک متصدی کافی نت تعمیرات رایانه انجام می دهد و یا بفروش لپ تاپ مبادرت می ورزد.

دیانت در خاتمه ابراز امیدواری حل این مشکلات از سوی مسئولان بخصوص اتاق اصناف و اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کرد.



ارسال دیدگاه