افتتاح 545 طرح و پروژه عمرانی طی هفته دولت در مازندران/محلی‌نگری چالش اصلی حل منطقه آزاد در مازندران
استاندار مازندران اعلام کرد

افتتاح 545 طرح و پروژه عمرانی طی هفته دولت در مازندران/محلی‌نگری چالش اصلی حل منطقه آزاد در مازندران

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">استاندار مازندران گفت: همزمان با هفته دولت 545 پرو&zwj;ژه با اعتباری بیش از 4192 میلیارد تومان در مازندران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و کلنگ 27 پروژه با اعتباری بیش از 286 میلیارد تومان به زمین زده خواهد شد. &lrm;</span></p>

به گزارشمازند اصناف؛ محمد اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران به تشریح برنامه‌ها، فعالیت‌ها و طرح‌های عمرانی هفته دولت در استان پرداخت.

 این جلسه که با حضور اصحاب رسانه و معاونان عمرانی و سیاسی استانداری مازندران همراه بود در سالن شماره یک استانداری آغاز و حدود سه ساعت به طول انجامید.

دشمنان بدنبال جدایی مردم از انقلاب‌اند
اسلامی در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه ما در 40 سالگی پیروزی انقلاب قرار داریم، اظهار کرد: در شرایط خاصی قرار داریم که دشمنان قسم خورده کشور این‌بار با یک اتحاد آشکار و هزینه‌های هنگفت در صدد آن هستند تا مردم را از انقلاب و جمهوری اسلامی جدا کنند.

وی افزود: وسیله‌ای که دشمنان کشور برای رسیدن به هدفشان استفاده می‌کنند از جنس نارضایتی و بدبینی و ترویج یک باور با محتوای ناکارآمد جلوه دادن انقلاب و جمهوری اسلامی است و ما باید ضمن هوشیاری و ریشه‌یابی غفلت‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را دنبال کنیم که در راستای بالندگی انقلاب باشد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ما در استانی به سر می‌بریم که محورهای توسعه در آن شفاف نبوده است و الگوهای توسعه در استان‌های دیگر با این استان انطباق نداشته و این امر موجب شده است تا احساس عقب ماندگی در میان افکار عمومی رخ دهد.

مهم‌ترین آسیب پیش روی مازندران بخشی‌نگری است
مقام عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه مهمترین آسیبی که امروز در استان داریم بخشی‌نگری است، ادامه داد: عدم نگاه یکپارچه و نگاه محلی موجب تفکرات ناهماهنگی شده است تا ما یک احساس متفاوتی نسبت به توسعه پیدا کنیم.

اسلامی با بیان اینکه برای حل این مشکلات، ما اقدام به تشکیل اتاق فکری با هدف یکپارچگی و هماهنگی نظرات کردیم که در نهایت منجر به تنظیم یک نقشه توسعه و تعالی در استان شود، بیان کرد: این نقشه باید در سیر تکاملش از سه گذر عبور کند که در فاز اول باید مسائل و مشکلات استان احصا شود و سپس این اتاق فکر، با رصد آن بر اساس اهمیت الویت‌بندی کند.

وی اضافه کرد: در فاز دوم بدنبال احصای راه حل‌هایی باشد که بتواند بهترین پاسخ برای حل مسائل باشد و در فاز سوم با یک نگاه آینده پژوهانه به دنبال آن باشند تا با نگاه به افق استان، نقشه توسعه استان را ترسیم کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه نکته مهمی که باید در این راستا اتفاق بیفتد آن است که توسعه باید مردم محور شکل بگیرد؛ تصریح کرد: برای تحقق این امر نیاز به ساختاری بود که تحت بنیاد توسعه و تعالی استان، اقدام به احصای تفکرات صاحبنظران این حوزه کند و سپس در برنامه اجرایی قرار گیرد تا این بنیاد در ذیل خود، با سرمایه مردم و فعالان و تبدیل این سرمایه به سهام، زیبندگی و بالندگی را با اجرای پروژه‌ها به منصه ظهور برساند.

افتتاح 545 طرح و پروژه عمرانی طی هفته دولت در مازندران
مقام عالی دولت در مازندران در ادامه به برنامه‌ها و طرح‌های قابل افتتاح و راه‌اندازی طی هفته دولت اشاره و عنوان کرد: طی این ایام، 545 طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 192 میلیارد تومان در مازندران افتتاح خواهد شد.

نور، آمل و بابل در صدر پروژه‌های عمرانی هفته دولت
اسلامی با بیان اینکه طی این ایام، 27 پروژه با اعتبار 286 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد؛ اعلام کرد: از دیگر پروژه و طرح‌های قابل اشاره 13 پروژه با اعتبار 225 میلیارد تومان و 516 نفر اشتغالزایی، 532 طرح و پروژه عمرانی، 510 پروژه در حوزه ادارات و دستگاه‌های اجرایی و 35 پروژه در حوزه عمران شهری و شهرداری‌ها می‌باشد.

وی متذکر شد: مشکلی مدت‌ها مردم غرب استان را رنج می‌داد و آن افت ولتاژ بود که با همکاری وزارت نیرو یکی از مدرن‌ترین نیروگاه‌های کشور با بالاترین تطابق زیست محیطی طی کمتر از دوسال در استان راه‌اندازی شد که توانست با اصلاح شبکه و افزایش پست برق، این مشکل غرب استان را حل کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه طی این هفته طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در شهرهای مازندران به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: نور با 57 پروژه، آمل با 49، بابل با 46 و ساری با 45 پروژه بالاترین تعداد پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

همکاری با ولگاگراد یک فرصت طلایی برای بخش خصوصی
این مقام عالی دولت در مازندران در خصوص سفر هیئت روسی به استان با اشاره به اینکه ما در شرایطی به سر می‌بریم که صحبت از اقتصاد دریامحور است، تاکید کرد: ما قابلیت تبادل با استان‌های هم مرز را داریم که مهمترین آن، ولگاگراد روسیه است تا به تبادل ارزشمند و پایداری در این بخش برسیم. البته این بحث با محوریت بخش خصوصی انجام می‌گیرد تا به حداکثر بهره‌برداری برسیم و ما در این ماجرا از بخش خصوصی مطالبه گر هستیم و آن‌ها باید از این فرصت طلایی بهره ببرند.

اسلامی برقراری خط منظم هوایی و کشتیرانی را از دیگر دستاوردهای این تفاهم نامه برشمرد و یادآور شد: این دیدار یک نقطه عطف بود برای توسعه همکاری‌ها و قراردادها میان دو کشور و همچنین گامی ست برای توسعه و گسترش قراردادهای بعدی میان این دو استان که خیلی حائز اهمیت است.

فصل‌الخطاب منطقه آزاد قانون است
وی در بخش دیگری از این نشست به پاسخ خبرنگاران در حوزه منطقه آزاد تجاری و اما و اگرهای آن اشاره و خاطرنشان کرد: من تعجب می‌کنم از بعضی موضع‌گیری‌ها و بیانیه‌ها، من متوجه منشا این مطالب نمی‌شوم. ما نمی‌توانیم از قانون فراتر عمل کنیم، لذا قانون برای این امر تعیین تکلیف کرده است، آیین نامه وضع کرده است و تمامی موارد در دسترس همگان است و وقتی موضوعی کارشناسی می‌شود معیار ان قانون است و اصلا نمی‌شود به آن نگاه محلی داشت.

استاندار مازندران افزود: هر جایی که بنا باشد گزینه منطقه آزاد باشد در گام نخست باید مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان مربوطه باشد و در گام بعدی باید زمین مناسب از اراضی ملی به ان تخصیص داده شود که باید آن زمین، حداقل 70 درصد ان بلا معارض باشد که هیچ کجای استان جز در شرق استان این قابلیت را ندارد؛ از سویی دیگر جایی که منطقه آزاد شود باید دور تا دورش محصور و دیوار کشی شود تا گمرک مستقر شود و لذا این هم از محدودیت‌های ما در این بخش است که باید در نظر کارشناسی دیده شود.

مقام عالی دولت با بیان اینکه ما سعی کردیم در این ماجرا به بخشی نگری و محلی نگری پایان دهیم و کارشناسی عمل کنیم؛ گفت: ما بدنبال آن بودیم تا نتیجه کارشناسی شده را دنبال کنیم اما نمایندگان مجلس در این جلسات نمایندگانی داشتند که هر کسی حرف خودش را زد و می‌گویند الا و بالله شهر من و ما اینگونه به جایی نمی‌رسیم.

برخی در انتصاب‌ها به ما فشار می‌آورند/ وامدار احدی نیستم
اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما تحت فشار هستیم و به ما فشار سنگین می‌آوزند که فلانی را بگذارید در فلان منصب؛ عنوان کرد: ما نمی‌خواهیم درگیر حاشیه شویم تا استان را درگیر خود درگیری‌ها و تنش کنیم. من در تصمیماتم بدنبال همگرایی و همکاری هستم و تصمیماتی را نمی‌گیرم که تنش و درگیری را افزایش دهد.

مقام عالی دولت در مازندران تاکید کرد: من در تصمیماتم خدا، آبروی کاری و آبادانی مازندران را در نظر می‌گیرم و وامدار احدی هم نیستم.

اسلامی به بحران آب در استان و عدم همکاری بخش کشاورزی برای مدیریت این بحران اشاره و ادامه داد: ما بدنبال آن بودیم تا با عدم کشت دوم برنج در مازندران، تنفسی صورت گیرد؛ ذخیره سازی مناسبی شکل بگیرد، سفره‌های زیرزمینی ما بالا بیاید؛ اما متاسفانه بخش کشاورزی ما اهتمامی به این مسئله نداشت و مشاهدات و اخبار ما حاکی از آن است که 40 درصد از کشاورزان ما اقدام به کشت دوم کرده‌اند.

وی گفت: ما بدنبال توسعه آب‌بندان‌ها برای حل این موضوع هستیم و اعلام می‌کنیم که هر کشاورزی که آمادگی داشته باشد تا زمین برای آب‌بندان دراختیار ما بگذارد ما به او تسهیلات جهت آب بندان می‌دهیم و اگر در کنارش بخواهد مراکز گردشگری با هدف ایجاد اشتغال و جذب گردشگر هم راه اندازی کند وام دیگری هم در این خصوص به او خواهیم داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه