چای کشاورزان در انبارها خاک می خورد / اقتصادمقاومتی راه نجات صنعت چای
کارشناس ارشد کشاورزي:

چای کشاورزان در انبارها خاک می خورد / اقتصادمقاومتی راه نجات صنعت چای

<p>&nbsp;<span style='font-family: Tahoma; text-align: justify;'>کارشناس ارشد کشاورزی گفت:چرا باید چای خشک تولیدی کشاورزان در انبار ها خاک بخورد و از خارج چای تامین کنیم.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بلاغ، کارشناس کشاورزی در گفتگو با تنکابن24 گفت : آقای روحانی در سفر انتخاباتی خود به شمال کشور گفته بود دنیا به دنبال کشاورزی مدرن است ولی ما هنوز حتی نتوانستیم برای مشکل چای راه حلی پیدا کنیم و حتی گفته بود در کنیا مزارع چای به صورت انبوه وجود دارد ، یعنی ما از کنیا هم کمتریم؟


ابراهیمی افزود:این سخنان ایشان به دلیل درد دل مردم شمال بودن در ذهن ها مانده است و مردم همچنان منتظرند ببینند دولت تدبیر و امید می تواند مشکل چای را حل کند یا خیر؟

وی ادامه داد: ما ایرانی ها حتی به فرزندانمان از 2-3 سالگی چای می دهیم و از دیر باز تاکنون از دلپذیر و ارزان ترین پذیرایی ها بوده است.

وی تصریح کرد:با همه خاصیت هایی که این نعمت پر مصرف دارد همچنان شاهد کم توجهی مسئولین به چای داخلی هستیم به طوری که عدم استقبال مسولین باعث شده تولید 68 هزار تن چای در سال 71 اکنون به 20 هزار تن کاهش پیدا کند که با یک حساب سر انگشتی به آن پی می بریم که دلیل آن جز سیاست های غلط در این حوزه نبوده است.

این کارشناس ارشد کشاورزی اضافه کرد:سیاستمداران و اقتصاددانان می دانند اقتصاد غرب مازندران و شرق گیلان تا حدود زیادی به کشاورزی وابسته است و اگر زودتر به آن توجه نکنند قطعا خالی از سکنه شدن روستاها و مهاجرت به شهرها را در بر خواهد داشت.

وی گفت: وقتی 20 هزار تن تولید داریم و 110 هزار تن مصرف و همه آزمایش های علمی نشان می دهد که چای ایرانی مرغوب ترین و سالم ترین چای جهان است چرا باید چای خشک تولیدی کشاورزان در انبار ها خاک بخورد و از خارج چای تامین کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرو اقتصاد مقاومتی ، ابراز امیدواری کرد و گفت :خدا رو شکر اقتصاد مقاومتی چراغ راهی برای مسئولان شده است و نجات صنعت چای نیز جز با اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید صورت نخواهد گرفت .

وی در پایان ابراز امیداوری کر تدبیر دولت در اقتصاد مقاومتی صنعت چای سبب شود که کودکان آینده غرب مازندران و گیلان نیز برگ سبز چای را در باغات این مناطق ببینند .

ارسال دیدگاه