اخذ مالیات از فروش خانه های نوساز ؛ سیاستی تنبیهی برای بازار مسکن

اخذ مالیات از فروش خانه های نوساز ؛ سیاستی تنبیهی برای بازار مسکن

<p><span style="font-size: larger;">&nbsp;عضو&nbsp; کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،گفت: اخذ مالیات از خانه های نوساز نه تنها مشکلی از بازار مسکن حل نمی کند بلکه مشکلات دیگری را بر اقتصاد آوار می کند. <br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف عضو  کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،گفت: اخذ مالیات از خانه های نوساز نه تنها مشکلی از بازار مسکن حل نمی کند بلکه مشکلات دیگری را بر اقتصاد آوار می کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصمیم اخیر سازمان امور مالیاتی مبنی بر اخذ مالیات ۱۰ درصدی برای فروش خانه های نوساز، گفت: این تصمیم مغایر سیاست های خروج مسکن از رکود است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خروج مسکن از رکود می تواند به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منجر شود، افزود: در شرایط فعلی باید دولت سیاست هایی را مدنظر قرار دهد که به خروج از رکود و تشویق ساخت و ساز منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات ۱۰ درصدی برای فروش خانه های نوساز از جمله سیاست های تنبیهی است، تصریح کرد: در حال حاضر سیاست های اعمالی در بحث مسکن از جمله اخذ مالیات تشویقی نبوده و اثر معکوس بر رونق بازار مسکن دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید تسهیل شرایط ساخت و ساز مسکن در دستور کار دولت قرار بگیرد، افزود: اخذ مالیات از خانه های نوساز نه تنها مشکلی از بازار مسکن حل نمی کند بلکه مشکلات دیگری را بر اقتصاد آوار می کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه دولت برای افزایش حجم ساخت و ساز در کشور باید کاهش اخذ عوارض و مالیات را دردستور کار خود قرار دهد، تصریح کرد: ارایه تسهیلات کم بهره و همچنین ارایه بسته های تشویقی می تواند حجم ساخت و ساز را در کشور بیشتر کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سرمایه ها از بازار مسکن به علت برخی سخت گیری ها فراری بوده و هیچ کسی حاضر به سرمایه گذاری در این بازار نیست، زیرا می داند با سپرده گذاری نزد بانک ها سود بهتری عاید آن ها خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید سیاست های مشخص با رویکرد حمایتی از حوزه مسکن در پیش بگیرد تا قفل رکود چندساله این بازار باز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان در حیطه قوانین مربوط به مالیات بر درآمد بوده و در شهرهای بالای یکصدهزار نفر جمعیت مالیات علی الحساب ۱۰درصدی از اشخاص حقیقی اخذ خواهد شد.



ارسال دیدگاه