کیفیت و قدرت رقابت‌پذیری، دو اصل انکارناپذیر صادرات

کیفیت و قدرت رقابت‌پذیری، دو اصل انکارناپذیر صادرات

<p><span style="font-size: larger;">عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور در برنامه &laquo;روی خط بازار&raquo; رادیو اقتصاد گفت: سرعت چرخ صادرات با تولید کالاهای با کیفیت و قابل رقابت با رقبای خارجی شتابان می&zwnj;شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مجید...</span></p>

به گزارش مازند اصناف عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد گفت: سرعت چرخ صادرات با تولید کالاهای با کیفیت و قابل رقابت با رقبای خارجی شتابان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مجید نامی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید کالای ایرانی نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است، افزود: بدون شک کالاهای داخلی با حذف عوامل افزایش هزینه تولید به لحاظ کیفی توان رقابت با محصولات کشورهای خارجی را دارند.

وی در ادامه به صنعت نساجی و پوشاک کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این صنعت دارای مزیت‌های فراوانی منجمله اشتغال افزایی، قدرت ارز آوری، توسعه صادرات، رشد اقتصادی و مواردی از این دست است.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور با بیان اینکه در حال حاضر سیر صادرات پوشاک نزولی است، گفت: در گذشته میزان صادرات ایران در حوزه پوشاک خیلی بیشتر از امروز بوده است.

وی در ادامه از صادرات ۶۰ میلیون دلاری پوشاک طی سال گذشته در کشور خبرداد و افزود: این میزان صادرات در حد و اندازه تولید کشور نیست.

نامی با عنوان اینکه توان صادراتی تولید کنندگان ایرانی در حوزه پوشاک بسیار بالاست و اظهار داشت: افزایش صادرات پوشاک ارزش افزوده بالایی به همراه دارد بنابراین می‌طلبد مسئولان به این مهم توجهی جدی داشته باشند.

وی همچنین هزینه بالای تولید را اصلی‌ترین مانع صادرات دانست و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده کالاهای ایرانی در برابر محصولات کشورهای دیگر جهان خیلی بالاست.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور «قیمت» و «کیفیت» کالا را دو اصل بسیار مهم در بحث صادرات برشمرد و افزود: کالاهای ایرانی در شرایط فعلی به لحاظ کیفیت قابل رقابت، ولی از حیث قیمت توان رقابت با محصولات خارجی را ندارند.


ارسال دیدگاه