<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">از سال آینده، شرکت مشترک سایپا سیتروئن نخستین شاسی بلندش را در ایران مونتاژی می‌کند؛ خودرویی که قرار است رقیبی برای پژو 2008 ایران خودرو نیز باشد.<br />
</span></p>
به گزارش مازند اصناف به نقل از جی اس ام، از سال آینده، شرکت مشترک سایپا سیتروئن نخستین شاسی بلندش را در ایران مونتاژی میکند؛ خودرویی که قرار است رقیبی برای پژو 2008 ایران خودرو نیز باشد.
امروزه شاسیبلندها ریز و درشت، سخت محبوب عام و خاص هستند و بازار پر برکتشان، پیوسته رو به رشد و ترقی است. در این میان، سیتروئن نیز با دو نماینده بلندقامت گام به این عرصه پر رقابت نهاده است، بلندقامتانی به نام C3-XR و C4 AIRCROSS که احتمال عرضه یکی از آنها در سال 1397 به بازار ایران زیاد است.
سیتروئن C3 XR به همراه برادرش، سال گذشته در نمایشگاه خودرو مشهد و در غرفه شرکت سایپا به نمایش درآمدند و با استقبال بازدیدکنندگان نیز روبرو شدند. C3 XR، که در کلاس شاسیبلندهای جمعوجور قرار دارد، نخستینبار سال 2014 و به فرم کانسپت با نام C-XR به نمایش درآمد. در اواخر همان سال، نسخه نهایی این خودرو نیز روانه بازار گردید. در حال حاضر، سیتروئن C3 XR تنها در چین و با مشارکت شرکت دانگفنگ به تولید میرسد.
سیتروئن C3 XR از طرحی اصیل و چشمنواز بهره میبرد. در پیشانی خودرو، جلوپنجرهای شکیل را میبینیم که مختص سیتروئن بوده و نوارهای کرومی ضخیم سطح آن را پوشانده و البته به عنصری به غایت جذاب و تأثیرگذار در نمای خارجی آن بدل شده است. ضمن آنکه، چراغهای متناسب جلو، طراحی اسپرت آینههای جانبی و مهشکنهای افقی، از دیگر اِلمانهایی هستند که چشمها را به سوی خود معطوف میکنند. تمامی این موارد را دیفیوزر نقرهای رنگ که در زیر سپر جلو جای گرفته، تکمیل میکند.
در عقب نیز، چراغها از گیرایی خاصی بهره میبرد و حالتی برآمده دارند و در همراهی با سپر و اگزوزهای دوگانه، تصویری از یک شاسیبلند مدرن را القاء میکنند. کابین C3 XR نیز طراحی به روزی دارد. فرمانی سهپره و کف تخت، جزییات آلومینیومی و دوخت دو رنگ قرمز و مشکی از مهمترین بخشهای آن هستند. در این میان، طراحی کنترلرهای تهویه مطبوع چندان با دیگر اجزای اتاق هماهنگ نبوده و تا حدی قدیمی به نظر میرسد.
ارسال دیدگاه