خرمای ماه مبارک رمضان تامین است

خرمای ماه مبارک رمضان تامین است

<p><span style="font-size: larger;">مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: خرمای مورد نیاز کشور در ماه مبارک رمضان با وجود ذخیره سازی مناسب، تامین است و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.</span></p>

به گزارش مازند اصناف به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عیلرضا رستمی» با رد برخی اظهارات درباره افزایش 150 تا 200 هزار ریالی قیمت خرما، افزود: با پیگیری از مقام های مسئول انجمن ملی خرمای ایران، مشخص شد فردی که این ادعا را کرده اکنون هیچ سمتی در انجمن ندارد و به عنوان دلال چنین اظهاراتی را برای ایجاد جو روانی افزایش قیمت عنوان کرده است.

وی ادامه داد : انجمن خرما نیز با توجه به سوابق گذشته فرد مذکور ، پیگیری حقوقی لازم را انجام داده و در حال رسیدگی است.

برپایه این گزارش، قیمت این محصول در بخش عمده و خرده فروشی بین 60 هزار تا 75 هزار ریال و خرده فروشی نیز با لحاظ هزینه های جانبی کمتر از 90 هزار ریال است.

40 هزار تن از خرمای ذخیره سازی شده در سردخانه های استان کرمان موجود است و با ذخیره سازی مناسب، خرمای مورد نیاز کشور در ایام ماه مبارک رمضان تامین است و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

با اقدام های صورت گرفته اکنون سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و انجمن خرما درحال انعقاد قرداد با سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری برای عرضه خرما در غرفه های میادین میوه و تره بار هستند.
بررسی میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی است در هفته نخست ماه رمضان نرخ هر کیلو خرما در مراکز عرضه سطح شهر بین 60 هزار تا 250 هزار ریال بوده است. 


ارسال دیدگاه