مازندران در جمع پنج قطعه‌ساز برتر کشور
اختصاصي/رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مطرح کرد

مازندران در جمع پنج قطعه‌ساز برتر کشور

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بابیان اینکه قطعه&zwnj;سازی از حوزه&zwnj;هایی است که دانش فنی آن در استان وجود دارد، گفت: مازندران در رده پنج قطعه&zwnj;&zwnj;ساز برتر کشور قرار دارد.</span></p>

محمد محمدپور عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مازند اصناف  بابیان اینکه قطعه‌سازی از حوزه‌هایی است که دانش فنی آن در استان وجود دارد، گفت: مازندران در رده پنج قطعه‌‌ساز برتر کشور قرار دارد و حتی تولیدکنندگانی داریم که به‌صورت هفتگی به کشورهای اروپایی و حتی به ژاپن قطعه ارسال می‌کنند.

 وی بابیان اینکه در تلاش هستیم در تأمین قطعات خودرو به خودکفایی برسیم، افزود: بیشتر خودروسازان داخلی از قطعات مازندران استفاده می‌کنند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ضمن اشاره به دغدغه مردم و مسؤولان نسبت به کیفیت قطعات، تصریح کرد: کیفیت در قطعه‌سازی قابل وصول است، ولی مسئله آن است که خودروسازان در مورد کیفیت، تصمیم لازم را اتخاذ کنند و این تصمیم از سوی صنعت‌گران ما وجود دارد که هر کیفیتی حتی در سطح اول دنیا هم دور از دسترس نیست.

محمدپور در ادامه در خصوص مشکلات قطعه‌سازان به خبرنگار ما پاسخ داد: یکی از مشکلات موجود این است که به نام تولید داخل از قطعات بی‌کیفیت خارجی استفاده می‌شود و این معضل، حتماً باید برطرف شود؛ چراکه اساساً حمایت از صنعت خودرو به‌دلیل اشتغال‌زایی آن دارای اهمیت ویژه است.

 

وی با بیان اینکه دومین مشکل قطعه‌‌سازان، مطالبات آنان از خودروسازان است؛ خاطرنشان کرد: البته عملکرد دو قطب خودروسازی در این زمینه بهتر از گذشته شده است و تقریباً با ساپکو و ایران‌خودرو مشکل جدی نداریم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان با اشاره به اینکه در راستای حمایت از قطعه‌سازان، سعی در کاهش صف انتظار و سطح مطالبات آنان داریم؛ اذعان کرد: در زمینه کمک به قطعه‌سازان، تلاش کردیم تا مطالباتی را که نیازمند محاسبه سود بانکی نباشند را به آنان پرداخت کنیم و این امر تا میزان قابل توجهی محقق شد.


پایان پیام/

 

 


ارسال دیدگاه