جدال بر سر کوپن در مازندران!
محرمانه مسئولان بهزيستي افشا شد؛

جدال بر سر کوپن در مازندران!

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>در یکی از شهرستان های نزدیک به مرکز استان مازندران توزیع فرم های آمارگیری توسط بهزیستی سبب اختلاف و بروز تنش میان برخی از مردم شد .<br /> </span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از بلاغ،دکتر روحانی رئیس جمهوری در گزارش عملکرد 100 روزه خود از بن کلا  برای اقشار کم درآمد خبر داد اما هنوز چند روز از این خبر نگذشته بود که این طرح هنوز پا به مازندران نگذاشته دردسرساز شد .

براساس این گزارش ماموریت شناسایی اقشار کم درآمد جامعه به وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی محول شد و این وزارتخانه سازمان بهزیستی را متولی تکمیل فرم های مورد نظر رئیس جمهور جهت آمارگیری اقشارکم درآمد انتخاب کرد.

در یکی از شهرستان های نزدیک به مرکز استان مازندران توزیع  فرم های آمارگیری توسط بهزیستی سبب اختلاف و بروز تنش میان برخی از مردم شد .

ماجرا از این قرار بود که بهزیستی این شهرستان با یک کافی نت جهت ثبت این فرم ها در سامانه سازمان بهزیستی قرارداد امضا می کند اما برخی از کافی نت های رقیب در شهرستان از اینکه این قرارداد چرا با کافی نت های دیگر منعقد نشد از این مسئله  بر نمی تابند و با حضور و جنجال آفرینی در اداره مذکور از این مسئله شاکی می شوند و با برخی اقدامات سعی در جلب نظر بهزیستی شهرستان شده  و در نهایت هم موفق می شوند.

اما این تمام ماجرا نبوده و کار جای حساس و پرتنش کشیده شد. فردی مذکور با کپی کردن تعداد زیادی از فرم های آمار در شورا حاضر می شود  و شورای شهر هم بدون ممانعت از این اقدام با فرد مذکور همراهی کرده و فرم ها را گورمب  گورمب مُهر و موم به مُهر شورای شهر می کند و این به  منزله آنست که این فرم ها در اختیار افراد کم درآمد قرار می گیرد بوده است .

فرد مذکور با در اختیار داشتن فرم های مهُر شده به مُهر شورا مقابل شهرداری می ایستد  و این فرم ها را به مردمی که سراسیمه خود را به شورای شهر می رساندند می فروشد.البته پول کپی را از مردم دریافت می کرد !

عمق فاجعه در اینجاست که بی تدبیری مسئولان شهری در این شهرستان سبب شد تا بازار شایعات داغ شود به گونه ای که برخی مردم به خیال اینکه یارانه ها قرار است قطع شود به هر نحوی بود خود را به بهزیستی این شهرستان می رساندند و بلبشویی عجیب برپاشده بود.

یکی از نقاط قابل تامل این طرح در خفا انجام شدن آن بوده به  طوری که خود مسئولان اجرای این طرح گفتند که قصد داشتند کار را بی سروصدا پیش ببرند که در نهایت  نه تنها در خفا انجام نشد بلکه سبب تشنج  در شهر نیز شد .

امیدواریم مسئولان کشوری بویژه سازمان بهزیستی در خصوص اینگونه عمل کردش جواب قانع کننده ای داشته باشد .

این طرح که به گفته مسئولان مقدمات توزیع بن کالا است در ابتدای کار و در مرحله آمارگیری شهرستانی  به آشوب کشیده شد حال مشخص نیست در نهایت چه خواهد شد .

* جهت اطلاع: این مسئله در شهرستان میاندرود رخ داد و بازار شایعه قطع شدن یارانه ها هم دراین شهر داغ داغ است.


ارسال دیدگاه