به گزارش مازند اصناف عباس عباسی ابیانه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: علاوه بر تایرهای وارداتی از چین که بیشترین آسیب را به صنعت تایر کشور می زند ، افزایش واردات روز افزون تایر از ترکیه در نتیجه امضای قرارداد تعرفه ترجیحی با این کشور ، رغبتی برای سرمایه گذاران این صنعت به رغم رشد مصرف تایر در کشور بواسطه پائین بودن حاشیه سود و اجرای طرح های توسعه ای وجود ندارد.
وی با بیان اینکه وزارت صنعت بر ایجاد ۲۰۰ هزارتن ظرفیت جدید در صنعت تایر تمایل دارد اما رفتار انها اینگونه نیست گفت : باتوجه به پائین بودن تعرفه واردات تایرهای چینی و اسیب پذیری جدی صنعت تایر کشور از این ناحیه انتظار داریم تعرفه ۲۰ درصدی فعلی در هر دوبخش تایرهای سواری و سنگین حداقل به ۴۰ درصد افزایش یابد .
عباسی افزود: تایرهای ایرانی مطابق با استانداردهای اروپایی و امریکایی تولید می شود درحالیکه استاندارد تایرهای وارداتی از چین بسیار پائین و درحد کف استانداردهای ملی ما است ، این استانداردها مربوط به ۱۵ تا ۲۰ سال قبل است که باید تجدید شود.
وی با اشاره به نیاز ۳۵۰ هزارتنی کشور به انواع تایر گفت: درحال حاضر سالانه ۲۴۰ هزارتن تایر سبک و سنگین در کشور تولید می شود که باتوجه به رشد مصرف داخلی و بازار ۱.۵ میلیون تنی تایر در منطقه ، لازم است ظرفیت تولید تایر کشور را حداقل به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن افزایش دهیم .
عضو انجمن صنفی صنعت تایر ایران افزود: نیاز سالانه کشور به تایرهای سنگین ۱۸ میلیون حلقه است که اکنون ۱۳ میلیون در واحدهای تایرسازی تولید می شود ، باتوجه به عقب ماندگی در تایرهای سنگین لازم است سرمایه گذاری در این بخش با جدیت و سرعت انجام شود .
ارسال دیدگاه