آمادگی سپاه در امدارسانی هوایی/ تا شرایط غرب مازندران عادی نشود دست از خدمات‌رسانی بر نمی‌داریم
فرمانده سپاه کربلاي مازندران عنوان کرد

آمادگی سپاه در امدارسانی هوایی/ تا شرایط غرب مازندران عادی نشود دست از خدمات‌رسانی بر نمی‌داریم

<p style='text-align: justify;'><span style='font-family: Tahoma;'>&nbsp;فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: سپاه در سطح کلان آمادگی امدادرسانی هوایی را دارد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف و به نقل از فارس،محمدتقی شاهچراغی  با اعلام اینکه از لحظات نخست بحران در غرب مازندران سپاه کربلا در این شرایط استثنایی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی حضوری پر رنگ دارد، اظهار داشت: سپاه کربلای مازندران با تمام امکانات خود در شهرستان‌ها برای امدادرسانی در غرب استان حاضر شد.


وی افزود: سپاه و مجموعه بسیج برای ارائه خدمات عمومی از ماشین‌آلات موجود در استان برای رفاه حال هم ‌استانی‌های بحران‌زده استفاده کرده است.


شاهچراغی کمک به مردم، امدادرسانی، تامین نیازمندی‌ها و ایجاد امنیت را از وظایف سپاه در شرایط بحرانی دانست و ادامه داد: تمامی مقدورات استانی به ویژه دستگاه‌های مهندسی بسیج سازندگی با اعزام اکیپ‌های امدادرسان همچنان در مناطق برف‌گیر غرب مازندران حضور دارند.


وی با اشاره به اینکه سه روز است که خودم در راس کاهش بحران غرب مازندران در منطقه حضور دارم، بیان داشت: شرایط کنونی غرب مازندران از حالت بحرانی خارج شده اما تنکابن در شرایط ویژه امدادرسانی قرار دارد.


فرمانده سپاه کربلای مازندران تصریح کرد: سپاه کربلا برای بازگشایی معابر در کنار اداره راه مدیریت را در این حوزه در اختیار گرفته است.


وی ادامه داد: از شب گذشته در غرب مازندران ساماندهی خوبی صورت گرفت که بخشی از دستگاه‌ها و ماشین آلات موسسه سیدالشهدا سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا در منطقه سه هزار تنکابن مستقر شد.


این مسئول از کمک امدادی استان‌های همجوار به مازندران خبر داد و گفت: تاکنون استان گلستان خدمات خوبی انجام داد و هماهنگی‌های لازم برای انتقال تجهیزات به غرب مازندران در حال انجام است.


شاهچراغی با اشاره به اینکه در حال حاضر معابر اصلی غرب مازندران به ویژه کنارگذرها تردد انجام می‌شود، اظهار داشت: هدف‌گذاری ما بر جاده‌های روستایی و معابر فرعی است.


وی با اعلام اینکه برای بازگشایی معابر در تنکابن و راه‌های روستایی غرب مازندران نیازمند تجهیزات و منابع ماشینی هستیم، افزود: برای رفع موانع جاده‌ای نیازمند ماشین آلات همچون لودر و گریدر هستیم.


شاهچراغی با ابراز خرسندی از اینکه امیدواریم پشتیبانی‌ها در تکمیل تجهیزات ماشینی در غرب مازندران از سوی استان‌های کشور انجام شود، اظهار داشت: اگر تعهدات رده‌های کلان کشوری تحقق یابد مشکلات این بخش حل می‌شود.


فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه برای مهار بحران سپاه در سطح کلان امداد هوایی را پیش بینی کرده است، افزود: اگر شرایط جوی اجازه دهد بر اساس نیاز استان امداد هوایی نیز از سوی سپاه انجام می‌شود.


وی عمده قوای سپاه را در تنکابن متمرکز دانست و گفت: در حال حاضر از سوی سپاه مازندران 40 خودرو کمک‌دار سنگین، 6 لودر، سه بلدوزر، دو گریدر از نور تا رامسر برای امدادرسانی آماده است.


شاهچراغی وضعیت موجود در غرب مازندران را عادی عنوان کرد و ادامه داد: با شرایط فعلی 80 تا 90 درصد برق منطقه غرب مازندران وصل شده است.


وی با بیان اینکه نانوایی‌ها در غرب مازندران فعال شده‌اند، افزود: یک دستگاه نانوایی سیار از سپاه استان به غرب مازندران انتقال یافت.


فرمانده سپاه کربلای مازندران یادآور شد: تمامی امکاناتی که سپاه برای خدمات رسانی در اختیار داشت در غرب مازندران مستقر شد به ویژه 6 دستگاه آمبولانس نیز به مناطق بحرانی و برف‌گیر انتقال یافت.


وی با اعلام اینکه سپاه کربلای مازندران تا عادی نشدن منطقه غرب استان از خدمات رسانی کوتاهی نمی‌کند، افزود: قول می‌دهیم تا زمانی که لازم است از مقدورات خود برای خدمات رسانی استفاده کنیم.


ارسال دیدگاه