برلیانس H320، هاچ‌بک 50 میلیونی بازار ایران

برلیانس H320، هاچ‌بک 50 میلیونی بازار ایران

<p><span style="font-size: larger;">برلیانس H320، هاچ&zwnj;بک محصول برلیانس H330 به شمار می&zwnj;رود که مدتی است در داخل کشور تولید می&zwnj;شود و در خیابان&zwnj;ها به چشم می&zwnj;خورد. این خودرو در ایران با دونوع گیربکس ...</span></p>
برلیانس H320، هاچ‌بک 50 میلیونی بازار ایران

 

 

به گزارش مازند اصناف به نقل از گزارش بازار، در ساخت پلت فرم و شاسی برلیانس از ب ام و سری یک الهام گرفته شده و با نگاهی دقیق به طراحی بدنه اش، به خوبی می توان به رابطه‌اش با شریک باواریایی پی برد. طراحی بدنه فراتر از آن چیزی است که از یک خودرو چینی انتظار دارید.


خطوط روی بدنه به خوبی با یکدیگر هماهنگ هستند و برجستگی روی گلگیرها باعث شده تا ابهت بدنه بیش تر به چشم بیاید. مواردی نظیر مه شکن های جلو و سانروف (در نمونه فول آپشن)، ظاهر مدل اتوماتیک فول آپشن را از مدل پایه مجزا می کنند. اگر کمی نکته سنج باشید، مقداری بلاتکلیفی را نیز در ظاهر برلیانس مشاهده خواهید کرد. هم چنین می توان از کیفیت قطعات نقره ای رنگ روی بدنه نیز ایراد گرفت.

فضای کابین با توجه به فرم هاچ بک بدنه محدودیت های خاص خود را دارد. اما اگر بخواهیم از نظر فضای کابین برلیانس H320 را رقبا مقایسه کنیم، باید بگوییم که کابینی بزرگ تر از پژو 206 و کوچک تر از رنو ساندرو دارد. نخستین چیزی که هنگام ورود به کابین برلیانس جلب توجه می کند، رنگ بندی گرم کابین و جذابیت ترکیب 2 رنگ کنسول جلو و پنل درهاست که حال و هوای خودروهای گران قیمت تر را تداعی می کند.
 
 برلیانس H320
 
اما صندلی ها فاقد روکش چرمی هستند و کیفیت پوشش آنها برای خودرویی با قیمت بالای 50 میلیون تومان معمولی به نظر می رسد. البته ایرادی به راحتی صندلی ها مخصوصا در قسمت جلو وارد نیست و فضای پا و سر نسبتا مناسبی دارند.

سیستم تهویه در مدل اتوماتیک فول آپشن، به صورت خودکار قابل تنظیم است و پس از چند دقیقه فعالیت، قدرت واقعی خود را به نمایش می گذارد و از این نظر یکی از بهترین ها در مقایسه با رقبایش به شمار می رود.

اما مشکل اینجاست که اگر به خاطر کندی گیرباکس و کشش پایین، نخواهید مدل اتوماتیک را خریداری کنید، از آپشن هایی نظیر سانروف، تهویه اتوماتیک و حتی آینه های جانبی برقی نیز بی نصیب می مانید. مورد آخر و تهویه اتوماتیک، حتی در پژو 206، 37 میلیونی نیز موجود است! یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر در دل برلیانس جا خوش کرده که قادر است 103 اسب بخار نیرو در دور 5800 تولید کند.

نمونه اتوماتیک از یک گیرباکس 4 سرعته تیپ ترونیک بهره می برد. در حالت تعویض خودکار دنده ها در دورهای پایین، دور خودرو در سربالایی ها افت می کند و رمق پیمودن شیب های نه چندان تند را هم ندارد.
 
 برلیانس H320
 
اما در حالت دستی دور موتور بالاتر نگه داشته می شود و نکته مثبت دیگر این که بیشینه گشتاور 138 نیوتن متری در دور نه چندان بالای 3800 به محور جلو منتقل می شود.

یکی از مهم ترین نقاط قوت برلیانس نسبت به رقبای خود، فرمان پذیری عالی و هندلینگ مناسب است. در پیچ های تند و فرمان دادن های ناگهانی، برلیانس کاملا استوار و قابل اطمینان نشان می دهد و از این نظر کلاس بالاتری نسبت به خودروهای این محدوده قیمت دارد.
 

هم چنین برلیانس توانسته امتیاز 5 ستاره از موسسه CNCAP کسب کند و وجود 2 عدد ایربگ در کابین ایمنی سرنشینان جلو را تامین می کند.

نکات مثبت و منفی
 
 

•    طراحی ظاهری جذاب و متفاوت نسبت سایر هاچ بک های این قیمت
•    رنگ بندی مناسب کابین
•    وجود سانروف و کولر دیجیتال در نمونه فول آپشن
•    کشش پایین پیشرانه که هنگام روشن بودن کولر و حرکت در سربالایی ها بیش تر خودش را نشان می دهد.
•    کیفیت معمولی بعضی قطعات به کار رفته داخل کابین و بدنه
•    فضای محدودتر کابین نسبت به رقیبی به اسم رنو ساندرو

امکانات و تجهیرات (نسخه فول)
 

سانروف برقی، 4 شیشه برقی، آینه های جانبی برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، مه شکن جلو، صندلی های عقب تاشو، سنسور دنده عقب، 2 عدد ایربگ
 

مشخصات فنی
 
 

کلاس: هاچ بک متوسط
گیرباکس: 4 سرعته اتوماتیک
تعداد سیلندر: 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1.5 لیتر
قدرت: 103 اسب بخار در دور 5800
گشتاور: 138  نیوتن متر در دور 3800
مصرف ترکیبی: 6.7 لیتر
حجم مخزن سوخت: 55 لیتر
شتاب: ___
قیمت: 53 تا 54 میلیون تومان

رقبای داخلی و خارجی:
 
 

•    MVM315
•    SANDERO
•    207

پیشنهاد نهایی
 

اگر به ویژگی های ظاهری خودرو بیش تر از هر چیزی اهمیت می دهید، برلیانس بهترین انتخاب پیش روی شماست، اما اگر به دنبال سواری بهتر، موتور پرقدرت تر و کیفیت بهتر هستید، خرید رقیبی به اسم ساندرو بیش تر می تواند راضی تان کند.


 


ارسال دیدگاه