برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام در نور+زمان و مکان

برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام در نور+زمان و مکان

<p><span style="font-size: larger;">نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام برای نخستین بار در شهرستان نور برگزار شد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف به نقل از سرای نور،مجید اسکندریان با اشاره به نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان نور گفت: این نمایشگاه در راستای حمایت از صنعتگران، هنرمندان شهرستان نور و معرفی سوغات استان‌های مختلف کشور است.

وی گفت: این نمایشگاه با حضور فعال 14 استان از سراسر کشور در خیابان انقلاب شهر نور برگزار شد.

 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور تأکید کرد: شرکت ( شاهین رامسر زاگرس) با مدیریت بیژن بلوری، مجری این نمایشگاه است.

سمیرا حسینی با اشاره به این نمایشگاه تصریح کرد: نمایشگاه سوغات و صنایع دستی اقوام برای نخستین بار به همت میراث فرهنگی و همکاری فرمانداری، شهرداران نور، اداره صنعت معدن تجارت، نیروی انتظامی و ... در شهرستان نور برگزار شد.

 

وی افزود: این نمایشگاه 60 غرفه دارد که 45 غرفه آن صنایع دستی و 15 غرفه دیگر سوغات استان‌ها است.

کارشناس صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور در ادامه یادآورشد: در این نمایشگاه ده غرفه از صنعتگران شهرستان نور در رشته‌های لاک تراشی، چادرشب، تراش سنگ، زیورآلات سنتی، معرق، منبت، مشبت و ... شرکت کردند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه استاد گلرد که مهر اصالت  استاد لاک تراشی را از یونسکو دریافت کرده است، نیز حضور دارد.

سمیرا حسینی در پایان تأکید کرد: این نمایشگاه از ساعت 17 تا 24 هرشب تا پایان شهریور برپا است.

انتهای پیام*

 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه