پرداخت 123 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های چالوس
از ابتداي سال تاکنون انجام شد

پرداخت 123 میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی‌های چالوس

<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: larger;">رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالوس گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات به اعضای شرکت&zwnj;های تعاونی، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به اشخاص حقوقی تعاونی&zwnj;ها و ۷۱ میلیارد ریال تسهیلات در قالب تعیین تکلیف تعاونی&zwnj;ها پرداخت شده است.</span></p>

به گزارش مازند اصناف به نقل از چالوس ما، علی درویش در جلسه هم‌اندیشی تعاون‌گران چالوس با بیان اینکه تعاونی‌ها نقشی حساس در معضل اشتغال دارند، اظهار کرد: اگر شرکت‌های تعاونی از حمایت دستگاه‌های اجرایی برخوردار باشند، گام‌های مهمی در ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد جامعه خواهند برداشت، تعاونی‌ها در تمام جوامع زمینه‌ساز اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها در کشور به سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد کشور، آن گونه که مقام معظم رهبری خواسته بودند، دست نیافت، گفت: تعاونی‌ها در برنامه‎های اقتصادی کشورهای پیشرفته نقش مهمی دارند و در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی، کمک شایانی به اقتصاد آنها می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالوس با تأکید بر اینکه اگر تعاونی‌ها فعال شوند هم به شهرستان و هم استان کمک می‌شود، تصریح کرد: در پنج ماهه نخست امسال در شهرستان چالوس در بخش ۶ شرکت تعاونی در حال تأسیس هستند و میزان بازدید از تعاونی‌ها به۴۰ مورد رسیده است.

درویش ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون مرجع ثبتی چالوس در نوشهر مستقر بود، این امر مشکلاتی را برای ثبت تعاونی‌های چالوس به وجود آورده بود اما به زودی این مرجع برای چالوس تفکیک می‌شود.

وی از شرایط نامناسب پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها در دو سال اخیر انتقاد کرد و یادآور شد: این وضعیت درخور شأن تعاونی‌ها نیست، البته بخشی از آن مربوط به شرایط نامناسب اقتصادی است، البته بسیاری از تعاونی‌ها با وجود همه این مشکلات با خرد جمعی همچنان مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چالوس در پایان گفت: بانک توسعه تعاون چالوس در طول یک‌سال گذشته از محل منابع داخلی بانک‌ها ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات به اعضای شرکت‌های تعاونی، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به اشخاص حقوقی تعاونی‌ها و ۷۱ میلیارد ریال تسهیلات در قالب تعیین تکلیف تعاونی‌ها پرداخت کرده است.


ارسال دیدگاه