یک سال حبس تعزیری برای کشتار غیرمجاز دام
نقره‌داغ قصاب متخلف در چالوس

یک سال حبس تعزیری برای کشتار غیرمجاز دام

<p><span style="font-size: larger;">&nbsp;رئیس اداره دامپزشکی چالوس از مجازات یک سال حبس برای یک قصاب متخلف در این شهرستان خبر داد.</span></p>

به گزارش مازند اصناف صفرعلی رضوی‌زاده طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده در روزهای گذشته توسط کارشناسان دامپزشکی چالوس، با تخلفات مشاهده شده برخورد شد.

وی ادامه داد: بیشتر این تخلفات مربوط به کشتار غیرمجاز دام بوده است و با جریمه نقدی و تذکر روبرو شدند.

رئیس اداره دامپزشکی چالوس و کلاردشت از برخورد قاطع با یکی از قصابان متخلف خبر داد و یادآور شد: با توجه به تکرار تخلفات در این واحد قصابی و مشاهده لاشه فاقد برچسب و مهر دامپزشکی، فرد متخلف به دادگستری معرفی شد.

رضوی‌زاده به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس شکایت دامپزشکی اقدام این فرد تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه قلمداد شده، وی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم می‌شود.

وی در پایان کشتار غیرمجاز دام را از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کنگو به انسان دانست و هشدار داد: شهروندان در هنگام خرید گوشت به مهر آبی‌رنگ دامپزشکی که بر روی لاشه توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌ها درج می‌شود و همچنین به برچسب تگ روی لاشه که اطلاعات مربوط به لاشه را در اختیار خریدار قرار می‌دهد توجه داشته باشند.


چالوس ما


ارسال دیدگاه